Probabil cel mai afectat de anunţul îngropării mărcii de lux Maybach va fi rapperul P. Diddy, care i-a cumpărat fiului său două limuzine Maybach până acum… Dar de ce au hotărât oficialii Daimler să recurgă la această măsură extremă?
Primul motiv ţine de vânzările mult sub aşteptări, deci de lipsta profiturilor. Marca Maybach a fost readusă pe scena auto de către Daimler în 1997, după o pauză de câteva decenii – compania Maybach a fost fondată în 1909, de către Wilhelm Maybach şi fiul său, fiind considerată una dintre mărcile ultraluxose înainte de al doilea război mondial.
Totuşi, Maybach nu s-a ridicat la înălţimea aşteptărilor, rămânând în umbra rivalilor mult mai cunoscuţi Rolls Royce şi Bentley. Chiar şi planurile de asociere cu marca britanică Aston Martin au căzut, nefiind considerate viabile, probabil principalul factor ţinând de riscurile prea mari în vremuri de criză.
În al doilea rând, limuzina Mercedes-Benz S-Class s-a dovedit un sub-brand mult mai puternic decât marca Maybach, mai ales că este oferită şi în versiuni ultra-luxoase Pullman. Prin urmare, modelele Maybach 57 şi 62 vor ieşi din producţie în cursul anului 2013, locul acestora urmând a fi luat de versiunile Pullman ale noii generaţii Mercedes-Benz S-Class.