Daimler la IAA 2018: camioane, autobuze şi autovehicule comerciale uşoare în premieră mondială – GALERIE FOTO

Publicat: 19 09. 2018, 17:16

,„Driving Tomorrow” este motto-ul ediţiei din acest an a Salonului IAA dedicat autovehiculelor comerciale, care are loc în perioada 20 – 29 septembrie, la Hanovra.

În cadrul IAA, Daimler Buses prezintă premiera mondială a Mercedes-Benz Citaro şi a noilor microbuze, precum şi premierele Mercedes-Benz Tourismo şi Setra TopClass S 531 DT.

Mercedes-Benz Actros deschide drumul către conducerea automată

Modul în care diferitele sisteme de asistenţă interacţionează în cadrul Active Drive Assist deschide drumul către conducerea automată. Noua funcţie de urmărire activă a benzii intervine cu mişcări de corecţie a direcţiei, dacă este necesar. În locul oglinzilor convenţionale, MirrorCam, cu numeroase funcţii suplimentare. Noul sistem Active Brake Assist 5 poate reacţiona acum şi cu frânarea de urgenţă completă dacă identifică un risc pentru pietoni. Unul dintre elementele cheie ale sistemelor de asistenţă din dotarea noului Actros este Sideguard Assist, introdus cu succes în urmă cu doi ani.

Sistemul anticipativ de control al vitezei de croazieră din Actros, Predictive Powertrain Control, recunoaşte acum şi intersecţiile şi sensurile giratorii. Acest lucru îi permite să optimizeze stilul de conducere al şoferului, chiar şi pe traseele pe distanţe lungi. În coroborare cu MirrorCam, noul mod de conducere Economy+ al transmisiei automate Powershift3 şi noul raport de distribuţie al punţii spate, noul Actros are un consum de carburant redus cu trei procente la deplasarea pe autostrăzi şi cu până la cinci procente pe drumuri naţionale.

Sistemele de control au atins un nou nivel, mai ales în ceea ce priveşte ecranele MirrorCam de pe stâlpii A din interiorul cabinei şi noul Multimedia Cockpit. Centrul acestui sistem îl reprezintă două ecrane color, iar în locul panoului de bord clasic cu vitezometru, turometru şi indicatorul nivelului de combustibil, este amplasat un ecran color plat de înaltă rezoluţie. Al doilea ecran, cel secundar, este cu funcţie tactilă. Majoritatea funcţiilor autovehiculului pot fi uşor controlate cu ajutorul acestui ecran. Ca o extensie a Multimedia Cockpit, Mercedes-Benz Trucks oferă conectivitate şi funcţionalitate prin Multimedia Cockpit interactiv.

La Salonul IAA dedicat autovehiculelor comerciale, Mercedes-Benz prezintă  modelul special „Actros Edition 1”, produs într-o ediţie limitată de 400 de unităţi, cu numeroase dotări extra care asigură un maximum de confort şi siguranţă pentru conducătorul auto.

În timpului procesului de dezvoltare al noului Actros, inginerii Mercedes-Benz Trucks au reproiectat şi Arocs. Aproape toate inovaţiile prezente pe noul Actros sunt disponibile şi pentru Arocs: MirrorCam, Active Brake Assist 5, Multimedia Cockpit şi sistemul îmbunătăţit Predictive Powetrain Control. Singura diferenţă: în timp ce aceste noi caracteristici reprezintă dotări standard în cazul Actros, noul Arocs este, de cele mai multe ori, configurat în mod individual.

Noile caracteristici ale sistemului de conducere sunt la fel de importante. Prezentat în cadul IAA în urmă cu doi ani, camionul complet electric eActros este acum – în urma unor procese de dezvoltare exhaustive – disponibil pentru teste. Noul Actros NGT, cu motor alimentat cu gaz, marchează începutul unui nou capitol al autovehiculelor cu emisii scăzute produse de Mercedes-Benz Trucks.

Daimler Buses: numeroase premiere mondiale

Daimler Buses anunţă numeroase premiere în cadrul Salonului IAA 2018 dedicat autovehiculelor comerciale. Elementul central este noul Mercedes-Benz eCitaro complet electric. Noul eCitaro este deja utilizat în mai mult de 30% dintre activităţile urbane de transport. De asemenea, trebuie menţionat şi design-ul noului eCitaro, întrucât oferă o perspectivă în viitor a celui mai popular autobuz urban.

Noul Mercedes-Benz Sprinter pune bazele unei noi generaţii de microbuze emblematice, formate din Sprinter City, Sprinter Transfer, Sprinter Mobility şi Sprinter Travel, care urmează să fie lansate consecutiv. Sprinter City 75 joacă un rol foarte important în acest context: datorită ampatamentului extins, autobuzul urban compact, cu un şasiu special, are o platformă joasă, voluminoasă, iar datorită punţii spate cu sarcină utilă ridicată, acesta are o capacitate mărită de transport pasageri. 

Autobuzul cu etaj Setra TopClass S 531 DT este prezentat în premieră în cadrul IAA. Pe lângă designul impresionant, autocarul se remarcă prin aerodinamică şi eficienţa consumului de combustibil, variabilitate maximă, confort şi siguranţă. Acest autocar este ideal pentru rutele turistice sau curse regulate, în timp ce performanţele aerodinamice îl recomandă drept un autovehicul capabil să seteze noi recorduri din punct de vedere al consumului de combustibil. Acesta dispune de o gamă excepţională de echipamente standard de siguranţă, de la noul Active Brake Assist 4 şi până la un sistem de stingere a incendiilor.

De asemenea, tot în cadrul IAA, este prezentat pentru prima dată Mercedes-Benz Tourismo – autocarul cu punte înalţată, succesorul celui mai bine vândut autocar din Europa. Eficienţa economică, confortul în timpul călătoriei şi siguranţa la cel mai înalt nivel ale noului Tourismo sunt toate extrem de impresionante.

Mercedes-Benz Vans: noul Sprinter, servicii digitale şi platforma de discuţii „future talks by Mercedes-Benz Vans”

Cu Sprinter, Vito, Citan şi Clasa X, Mercedes-Benz Vans acoperă toate categoriile de autovehicule comerciale uşoare. În cadrul ediţiei din acest an a IAA, în centrul atenţiei este noul Sprinter, cel mai bine vândut model în segmentul autoutilitarelor mari.

Spectaculosul concept Vision URBANETIC sugerează cum ar putea arăta autovehiculele comerciale uşoare ale zilei de mâine. Acesta se bazează pe conducerea autonomă şi pe şasiul complet electric, cu un desing în totalitate nou. Dotat cu module pentru transport persoane şi mărfuri, autovehiculul dispune de o gamă largă de aplicaţii, necesare în centrele urbane, în funcţie de zilele săptămânii, de ore şi de cerinţele individuale. Toate acestea sunt concepute pe baza unui sistem IT, care analizează cererea şi oferta dintr-o anumită zonă şi într-un interval specific de timp. Rezultatul este o flotă de autovehicule cu conducere autonomă, eficientă şi adaptată nevoilor actuale de mobilitate. Obiectivul ambiţios este de a transporta cât mai multe persoane şi bunuri, cu cât mai puţine autovehicule, pe o infrastructură de drumuri neschimbată.