Cooperarea dintre Daimler şi Renault-Nissan pare la prima
vedere mai avantajoasă pentru grupul franco-nipon care beneficiază
de tehnologii mai performante, de care va profita în mod special
Infiniti. CEO-ul Daimler,
Dieter Zetsche, dezvăluie însă ce avantaje a urmărit Daimler în
această cooperare cu Renault-Nissan. Germanul spune că Daimler nu
ar fi putut finanţa în regim autonom relansarea smart, conform
autonews.com.
Dezvoltarea unei noi platforme ar fi
fost prea costisitoare pentru un constructor profilat mai degrabă
pe automobilele premium din clase superioare. Conlucrarea
cu un constructor care are platforme mai mici va reduce însă
costurile de proiectare. Un parteneriat cu BMW, aşa cum se anunţa
anterior nu ar fi fost posibil datorită arhitecturilor distincte şi
probabil şi din motive de orgoliu.
Cooperarea cu Renault-Nissan are şi alte
avantaje evidenţiate de oficialul german în cadrul conferinţei de
la Bruxelles, acesta spunând că obiectivul unui profit
unitar operaţional de 10% stabilit pentru Mercedes va fi astfel
atins cu ajutorul noului grup aliat. Să sperăm că nu prin
reducerea calităţii automobilelor Mercedes, deşi ştim că Ghosn este
expert în a tăia costurile.