Modelele noi Dacia care vor apărea după Logan 2 vor fi bazate pe aceeaşi platformă tehnică. Aceasta va debuta cel mai probabil în martie 2012, odată cu lansarea noului monovolum familsit Dacia Lodgy, care va porni de la 9.500 euro şi va fi construit în Tanger, Maroc, potrivit revistei germane Auto Bild.
În paginile reviste, jurnaliştii germani prezintă şi o serie de imagini generate pe computer menite să ilustreze designul noilor maşini Dacia. Randările au ca surse maşinile actuale, zvonurile venite din direcţia grupului Renault şi trendurile de design de la celelalte modele ale grupului.
În noimbrie 2012 ar urma să intre pe piaţă noua Dacia Logan 2, cu un preţ de pornire de 9.000 euro, însoţit spre finalul anului de modelul Popster, care va fi un van. Pentru 2013 este programat un facelift al modelului Sandero, cu un preţ de pornire de la 8.000 de euro, potrivit Auto Bild. Conform germanilor, modelul Dacia Popster este „mai degrabă un microbuz decât un minivan”, Renault considerând Popster modelul utilitar care va umple golul dintre Kangoo şi Master.
La jumătatea lui 2013 va apărea Logan Pick-Up facelift, urmat în acelaşi an de un nou break Logan MCV, care va porni de la 10.000 de euro. Noul Logan MCV va fi prezentat anul viitor la Salonul Auto Geneva 2012, va avea aproximaiv 4,5 metri lungime, 1,8 metri lăţime şi 1,7 metri înălţime, fiind bazat pe o platformă alungită a actualului Logan, scrie Auto Bild.
În 2014, Dacia intenţionează să introducă două modele Duster, un facelift (care va arăta „puţin mai elegant” decât modelul actual) şi un pick-up, cu preţuri de la 12.000 euro, respectiv 10.000 euro. Urmaşul lui Sandero ar trebui să apară în 2015, odată cu o maşină de clasă mică, denumită probabil Citadine, cu un preţ de pornire de 6.500 euro şi care nu va „canibaliza” Renault Twingo, deoarece modelul Dacia va avea cinci uşi.
În 2016 ar urma să apară în gama producătorului român un model Dacia sedan, cu un preţ de pornire de 12.000 euro, care se va încadra în clasa medie a grupului Renault, alături de Megane, Laguna, Fluence şi Latitude, potrivit Auto Bild. Iar noua generaţie a Daciei Duster ar trebui să apară în 2017, susţine revista germană.
În privinţa motoarelor, constructorul de la Mioveni pregăteşte două noutăţi pe benzină până în 2015: o versiune de 0,9 litri cu trei clindri şi care va avea o putere maximă de 90 CP, respectiv un motor de 1,2 litri cu patru clindri, de 115 CP. Toate noile modele Dacia pe noua platformă vor avea ESP standard.
Strategia Dacia-Renault este revizuirea întregii game până în 2017, iar noua platformă tehnică va sta la baza tuturor modelelor mărcii Dacia după lansarea noii generaţii Logan 2. Principalul avantaj al acestei platforme este flexibilitatea ridicată, care oferă numeroase posibilităţi de construcţie la costuri mai mici.
„Pe platforma aceasta pot fi construite maşini cu lungimi de la 3,5 la 4,7 metri, de la modele de oraş la limuzine de drum lung. În privinţa calităţii, cu cât este mai simplă tehnologia, cu atât apar mai puţine probleme”, a declarat pentru Auto Bild Gerard Detourbet, şeful proiectului Entry al Renault, unul dintre artizanii Loganului.
Laurens van den Acker, designerul şef al Renault, a comentat succint pentru Auto Bild strategia grupului în privinţa aspectului noilor modele Dacia: „Nu există niciun motiv pentru care maşinile ieftine trebuie să arate ieftin. Designul Dacia se va baza pe patru puncte centrale: cool, robust, spaţios şi raţional”, a arătat el.
Auto Bild mai adaugă că nu toate modelele vor fi produse în România. Pentru că la fabrica din Mioveni „nu mai este loc”, modelul Lodgy şi utilitara uşoară inspirată după Kangoo vor fi construite la Tanger. Revista germană precizează că extinderea gamei Dacia nu este „bătută în cuie” după anul 2015.
Cele mai mari dileme la nivelul Renault vizează modelele pick-up, oficialii grupului francez fiind încă indecişi dacă este nevoie de introducerea a două modele, unul bazat pe Duster şi unul pe Logan. Şi modelul de clasă mică a stârnit controverse în conducerea Renault, scrie Auto Bild.
„Renault fără Dacia este ca o baghetă fără unt şi brânză, pentru că marca românească entry level, parte a alianţei franco-japoneze Renault-Nissan din 1998, s-a transformat în ultimele 18 luni într-un motor de creştere a cifrei de afaceri”, apreciază jurnaliştii Auto Bild.
„Dacia face totul cum trebuie. Cu maşini deştepte şi ieftine, marca românească s-a poziţionat pe piaţă acolo unde japonezii şi coreenii nu mai fac bani. După motto-ul „Unul pentru toţi”, noua platformă tehnică va fi folosită de la maşini de clasă mică la minibus-uri. E o strategie şi în a rămâne cu picioarele pe pământ”, conchide Auto Bild.