Studiul J.D Power realizat în Franţa a cuprins 25 de mărci şi 109 modele, Dacia clasându-se la mijlocul clasamentului în topul satisfacţiei pe branduri . Remarcabil este faptul că Dacia devansează mărci cu renume în Europa, unele dintre ele etalon în materie de calitate şi fiabilitate. Printre mărcile care privesc în sus către Dacia în topul J.D. Power, realizat împreună cu revista L’Automobile, se regăsesc Volkswagen, Opel, Nissan sau Fiat.
Dincolo de motivele obiective, o explicaţie, pentru faptul că brandul românesc se clasează mai bine decât nume mari ale industriei europene, este reprezentată de percepţia de marcă semi-autohtonă a francezilor legat de Dacia. Se observă că Dacia se situează în apropierea plutonului francez în clasament, lucru ce ar putea argumenta ipoteza anterior vehiculată.
De asemenea, clasarea Skoda în top 5 arată că francezii nu manifestă prejudecăţi legate de mărcile estice. De precizat că Dacia este un new-entry în top, fiind primul an când este inclusă în studiu şi introducerea modelului Sandero, preconizat ca un viitor succes european, ar putea îmbunătăţi şi mai mult părerea vesticilor despre marca românească.
Primul constructor în top este BMW, francezii declarându-se foarte mulţumiţi de marca bavareză, secondat de Audi şi Honda. Comparativ cu rezultatele anterioare se observă o îmbunătăţire a satisfacţiei clienţilor, conform celor de la J.D.Power.
Topul satisfacţiei pe mărci | ||||
Locul 1
Bmw 81.5% |
Locul 6
Toyota 80.3% |
Locul 11
Peugeot 79.3% |
Locul 16
Nissan 78.2% |
Locul 21
Hyundai 76.6% |
Locul 2
Audi 81.4% |
Locul 7
Mazda 79.9% |
Locul 12
Ford 79.2% |
Locul 17
Seat 77.8% |
Locul 22
Chrysler 75.6% |
Locul 3
Honda 81.4% |
Locul 8
Volvo 79.9%
|
Locul 13
Dacia 78.8% |
Locul 18
Opel 77.4% |
Locul 23
Alfa Romeo 75.4% |
Locul 4
Mercedes 81.4% |
Locul 9
Citroen 79.6% |
Locul 14
Mini 78.6% |
Locul 19
Kia 76.8% |
Locul 24
Chevrolet 75.3% |
Locul 5
Skoda 80.8% |
Locul 10
Renault 79.6% |
Locul 15
Volkswagen 78.3% |
Locul 20
Fiat 76.6% |
Locul 25
Suzuki 74.7% |
Privind statisticile defalcate pe modele, în funcţie de clasă, se observă că cele japoneze au câştig de cauză, secondate de germane şi apoi urmează modelele din Hexagon, kupta purtându-se între Toyota, BMW, Audi, PSA şi Renault. Punctajul cel mai mare îl obţine modelul Toyota Prius. Paradoxal, Peugeot 607, un model care şi-a atras destule critici este nominalizat pe podiumul limuzinelor.
Topul satisfacţiei pe modele | ||||||
Model | ||||||
Clasa | Locul 1 |
Locul 2 | Locul 3 | |||
Mini | Citroen C1 | Peugeot 107 | Renault Twingo | |||
Mica | Honda Jazz | Toyota Yaris | Renault Modus | |||
Compacta | Audi A3 | Toyota Corolla | Mercedes B Class | |||
Medie | Toyota Prius | Mercedes C Class | Mazda 6 | |||
Limuzine | BMW Seria 5 | Peugeot 607 | Audi A6 | |||
Monovolume | Toyota Corolla Verso | Peugeot Partner | Citroen Xsara Picasso | |||
SUV | Toyota Land Cruiser | BMW X3 | Honda CR-V |
În cadrul studiului au fost luate în calcul 77 de criterii, repartizate în patru mari categorii: calitate şi fiabilitate (pondere de 38% din punctajul final) , atractivitate (pondere de 22%), costuri de exploatare (20% pondere), respectiv satisfacţia privind service-ul (19%). În urma acestor punctaje s-a obţinut un total ponderat, de maxim 99%, pentru fiecare model respectiv marcă.