Dacia Steppe părea să fie o versiune foarte interesantă și îndrăzneață a ultra-popularului Logan. Dar de ce n-a ajuns niciodată în showroom-uri?
În 2006, Dacia dezvăluia, la Salonul Auto de la Geneva, primul concept din istoria brand-ului românesc. Era vorba despre Logan Steppe, desenat de către departamentul de Design al Grupului Renault.
Conceptul cu look robust avea imaginea unui station wagon înălțat. Garda mare la sol și protecțiile din plastic de pe aripi și bandourile de pe portiere îl făceau să pară SUV. Modelul avea jante de 17 inci și un scut cu inserții metalice.
Steppe venea cu grila tipică de Logan, dar aceasta era flancată de faruri noi cu xenon și diode cu trei module orizontale, care îi asigurau un look modern. Pe acoperiș, Steppe primea un spațiu de depozitare dedicat amatorilor de sporturi de iarnă.
Ce înseamnă „Logan” și cum a ales Dacia numele celui mai ieftin sedan?
Și cabina conceptului părea, la acea vreme, din viitor. Desenul planșei de bord îi conferea o imagine sportivă. Mașina avea volan cu patru spițe, un instrumentar de bord cu două ceasuri și un ecran digital cu lumină albastră furnizată de diode și pedalier din aluminiu. Atrăgea atenția faptul că studiul de design avea transmisie automată, ceea ce-l transforma în prima Dacia automată din istorie.
Pasagerii care luau loc pe bancheta din spate primeau ecrane LCD montate pe tetierele scaunelor din față. Odată cu rabatarea banchetei, portbagajul se putea transforma în spațiu de relaxare.
Și fotografiile din portbagaj arătau elemente interesante. Apăreau acolo mai multe accesorii pentru depozitarea bagajelor, iar în ușile portbagajului erau montate trusa medicală și încă un ecran LCD, care să ofere diverstisment în timpul staționării.
Dacia Logan Steppe era doar un studiu de design. Un exercițiu, primul de acest fel al brand-ului Dacia. Grupul Renault nu a intenționat niciodată să-l transforme în model de serie. Așa că fanii Dacia au rămas cu gândul că ar fi putut avea o mașină care să aibă abilitățile modelelor din gama Allroad de la Audi. Au primit, în schimb, Logan MCV, dezvăluit în toamna aceluiași an, la Salonul Auto de la Paris.