Dacia a făcut publice mai multe informații despre primul model electric din istoria sa, Spring. Cifrele cu privire la performanțe au atras zâmbete ironice în rândul străinilor.
Dacia Spring vine pe piața europeană din postura de cel mai accesibil vehicul electric. Așa cum era de așteptat, aceasta vine cu performanțe modeste, care le-au permis celor din Grupul Renault să inventeze practic un nou segment al mașinilor electrice ultra-accesibile.
Spring poate parcurge până la 230 de kilometri între două încărcări, conform standardului WLTP și până la 305 kilometri în ciclul WLTP City (în mediul urban). Energia este stocată într-o baterie litiu-ion cu o capacitate de 27,4 kWh. Modelul cu logo-ul constructorului român își trece astfel în cont o autonomie superioară celor oferite de modele ca Honda e sau Mini Cooper SE, limitate la 200 de kilometri.
În ceea ce privește accelerația însă, lucrurile stau cu totul altfel. Dacia Spring are nevoie de 19,1 secunde pentru a ajunge de la 0 la 100 km/h. În 5,8 secunde ajunge de pe loc la 50 km/h. Spring accelerează de la 80 la 120 km/h în 26,2 secunde.
Modelul parcurge o distanță de 1000 de metri în 40,2 secunde. Viteza maximă a modelului este de 125 km/h.
“Este atât de lentă încât e cea mai bună mașină cu care să vizitezi obiective turistice”, se amuză cei de la Carscoops. „Dacă șoferul e suficient de răbdător, va atinge viteza maximă de 125 km/h”, continuă aceștia.
Se vor amuza mai mult cei care vor achiziționa cel mai accesibil model electric de pe piața europeană. În România, mașina construită în China ajunge cu un preț de pornire de 16.800 euro. Prin intermediul Programului Rabla Plus, Dacia Spring va ajunge la aproximativ 8.400 de euro.
Dacia oferă o garanție de 3 ani sau în limita a 100.000 de kilometri. garanția pentru baterie este de 8 ani sau în limita a 120.000 de kilometri.
VIDEO: