Dacia Spring este mai ieftină în Germania decât în România. Cât costă micul model electric?
Dacia Spring a ajuns să coste mai puțin în Germania decât în România. Care este motivul diferenței de preț?
Dacia Spring este cea mai populară mașină electrică din țara noastră, dat fiind faptul că micul model electric s-a impus categoric în piață grație prețului mic de achiziție. Până anul trecut, prin programul Rabla Plus se puteau obține subvenții de până la aproximativ 11.000 de euro, ceea ce ducea prețul de achiziție al unei Dacia Spring la jumătate. Pentru 2024, subvențiile au fost reduse la jumătate și am văzut că Dacia a aplicat, cel puțin pentru moment, discounturi de peste 7.000 de euro pentru modelele din stoc.
O practică similară are loc în Germania, acolo unde mașini disponibile în stoc primesc un discount substanțial până la data de 31 martie 2024, ce se ridică la suma de 10.000 de euro. Acest „elektrobonus” de 10.000 de euro reduce prețul unei Dacia Spring la 12.750 de euro, de la 22.750 de euro. Astfel, ajunge să fie cu 1.545 de euro decât cel mai ieftin exemplar de Spring din România pe care l-am găsit la momentul redactării acestui articol.
Mai mulți producători aplică reduceri pentru mașinile electrice în Germania
După ce Germania a anunțat că renunță complet la subvențiile pentru mașinile electrice, mai mulți producători au declarat că vor reduce costurile modelelor electrice, ca răspuns la această schimbare. Programul finanțat de statul german oferea pentru cumpărătorii de vehicule electrice o subvenție de până la 6.750 de euro. O parte din acești bani era suportată și de producătorul auto, în funcție de valoarea mașinii. Producători precum Audi, Mercedes-Benz, Stellantis și Volkswagen au anunțat că vor finanța o subvenție pentru cumpărătorii germani de vehicule electrice.
În România, valoarea tichetelor Rabla Plus a fost redusă la jumătate pentru 2024, iar valorile sunt următoarele:
- 25.500 lei pentru achiziționarea unui autovehicul nou, pur electric sau a unui autovehicul nou cu pilă de combustie pe hidrogen;
- 13.000 lei pentru achiziționarea unui autovehicul nou electric hibrid, care generează maximum 80 g CO₂/km în sistem WLTP;
- 13.000 lei pentru achiziționarea unei motociclete electrice.