Dacia sărbătorește 15 ani de succes pe piața europeană de la lansarea modelului Logan, în 2005. Primul model nou realizat la Dacia sub umbrela Renault a fost gata în 2004, dar abia din 2005 a fost disponibil pe alte piețe din Europa.
Dacia a fost preluată în 1999 de Renault, iar francezii au pus la punct un plan ambițios pentru a dezvolta ceea ce atunci a fost denumită generic „mașina de 5.000 de euro”. Logan a fost construit de la zero având ca principal obiectiv păstrarea costurilor cât mai apropiate de țelul inițial – prețul final de 5.000 de euro.
Logan a fost dezvăluit în 2004 și a uimit prin raportul nemaiîntâlnit la acea vreme între spațiul oferit, gama de dotări și prețul de achiziție. Logan nu s-a comercializat niciodată la 5.000 de euro, dar în funcție de perioadă și promoțiile active s-a apropiat suficient de acest target. Este suficient să spunem că povestea Dacia, tratată inițial cu un zâmbet malițios de marii producători auto, s-a dovedit a fi una de succes. Chiar dacă au încercat și alții să ofere un automobil cu un preț asemănător, niciun alt producător nu s-a bucurat de succesul Dacia.
Succesul înregistrat de prima generație Logan s-a datorat faptului că Dacia a reușit să păstreze prețul într-o zonă incredibil de joasă, fără a sacrifica pentru asta fiabilitatea sau siguranța. Cu un preț final apropiat de cel al unei mașini second hand, Logan a devenit atât de popular încât Renault a luat decizia de a-l aduce și pe alte piețe europene, din 2005. De la lansare și până în prezent, Dacia Logan a fost cumpărată de 1,8 milioane de clienți din lumea întreagă.
Dacia Logan are în prezent un preț de pornire de 7.530 de euro. Gama de echipamente și opționale s-a îmbunătățit continuu, astfel că Logan poate fi considerat un automobil modern și corect echipat, la fel ca oricare altul din segment. Configurat, în cea mai scumpă versiune a sa, cu toate opțiunile disponibile, Dacia Logan ajunge să coste 14.560 de euro. Dispune însă de climatizare automată, tapițerie din piele, senzori de parcare sau sistem multimedia cu suport pentru Apple CarPlay și Android Auto – opțiuni pe care mulți le-ar fi considerat SF acum 15 ani.
Succesul Logan a fost replicat de următoarele modele din gama producătorului de la Mioveni – Sandero (din 2008) și Duster (din 2010). Ambele au devenit best-seller-uri ale segmentului lor, Sandero fiind comercializat în 2,1 milioane de exemplare, iar Duster, în 1,6 milioane. Astăzi, gama Dacia numără șase modele, iar un al șaptelea – Dacia Spring – urmează să se alăture, din 2021. Spring va fi primul model electric al mărcii românești, oferind spațiu pentru patru pasageri și o autonomie de aproape 200 de kilometri.