Cancan.ro
În ceea ce priveşte motorizarea 1,6 MPI al lui Dacia Sandero, aceasta este clar mai bătrână decât concurenţa. Avantajul propulsorului lui Dacia Sandero rezidă din fiabilitatea sa şi de reviziile periodice. Astfel, un motor de ultimă generaţie prezintă o cilindree redusă, asociată unui consum redus, dar întreţinerea unui astfel de propulsor este ceva mai ridicată datorită tehnologiei utilizate. Din punct de vedere al consumului în raport cu puterea dezvoltată, concurenţa stă foarte bine, singurul capitol la care Dacia Sandero se apropie fiind consumul extraurban. Utilizarea motorului 1,6 MPI explică de pe o parte costul redus al maşinii, reversul medaliei fiind un consum mai ridicat dat în primul rând de cilindreea superioară.
Marcă şi Model | Dacia Sandero | Peugeot 207 | Fiat Grande Punto | Skoda New Fabia | Seat Ibiza |
Motorizare | 1,6 MPI | 1,4 E | 1,4 Starjet 16v | 1,4 | 1,4 |
Combustibil | benzină | benzină | benzină | benzină | benzină |
Normă de poluare | Euro 4 | Euro 4 | Euro 4 | Euro 4 | Euro 4 |
Configuraţie şi nr. cilindri | 4 în linie | 4 în linie | 4 în linie | 4 în linie | 4 în linie |
Poziţionare motor | faţă transversal | faţă transversal | faţă transversal | faţă transversal | faţă transversal |
Alimentare | injecţie indirectă | injecţie indirectă | injecţie indirectă + turbo | injecţie indirectă | injecţie indirectă |
Cilindree (cmc) | 1.598 | 1.360 | 1.360 | 1.390 | 1.390 |
Putere maximă kw(CP)/rpm | 64(90)/5.500 | 64(90)/5.250 | 70(95)/6.000 | 63(86)/5.000 | 63(86)/5.000 |
Cuplu maxim Nm/rpm | 128/3.000 | 133/3.250 | 125/4.500 | 132/3.800 | 130/3.800 |
Transmisie şi tren rulare | |||||
Tip cutie viteză | manuală | manuală | manuală | manuală | manuală |
Nr. Trepte | 5 | 5 | 6 | 5 | 5 |
Punte motoare | faţă | faţă | faţă | faţă | faţă |
Pneuri faţă | 185/65 R15 | 185/65 R15 | 185/65 R15 | 185/65 R15 | 185/65 R15 |
Pneuri spate | 185/65 R15 | 185/65 R15 | 185/65 R15 | 185/65 R15 | 185/65 R15 |
Sistem frânare faţă | discuri | discuri | discuri | discuri ventilate | discuri |
Sistem frânare spate | tamburi | tamburi | tamburi | discuri | discuri |
Suspensie faţă | independentă | independentă | independentă | independentă | independentă |
Suspensie spate | rigidă | independentă | semirigidă | semirigidă | semirigidă |
Caroserie | |||||
Număr uşi | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Tip caroserie | hatchback | hatchback | hatchback | hatchback | hatchback |
Număr locuri | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Lungine (mm) | 4.020 | 4.030 | 4.030 | 3.992 | 3.977 |
Lăţime (mm) | 1.794 | 1.720 | 1.687 | 1.642 | 1.698 |
Înălţime (mm) | 1.534 | 1.472 | 1.490 | 1.498 | 1.441 |
Ampatament (mm) | 2.588 | 2.540 | 2.510 | 2.462 | 2.460 |
Gardă la sol (mm) | 155 | – | – | – | – |
Rezervor carburant | 50 | 50 | 45 | 45 | 45 |
Volum min. portbagaj (litri) | 320 | 270 | 275 | 300 | 267 |
Volum max. portbagaj (litri) | 1.200 | 925 | 638 | 1.163 | 960 |
Greutate proprie (kg) | 1.036 | 1.224 | 1.075 | 1.050 | 1.053 |
Greutate utilă (kg) | 500 | – | – | 515 | 515 |
Performanţe | |||||
Viteză maximă (km/h) | 174 | 180 | 178 | 174 | 180 |
Demaraj 0-100 km/h (s) | 11,50 | 12,7 | 11,4 | 12,3 | 11,9 |
Consum (l/100 km) | |||||
Urban (l/100 km) | 10 | 8,5 | 7,7 | 8,6 | 8,6 |
Extraurban (l/100 km) | 5,6 | 5,2 | 5,2 | 5,3 | 5,3 |
Mixt (l/100 km) | 7,2 | 6,4 | 6,1 | 6,5 | 6,5 |