Dacia Sandero versus bicicletă. Care e mai tare? James May decide
Dacia Sandero trebuie să suporte un test umilitor. Unul care o aduce față-n față cu o bicicletă. Consolator este faptul că rivala ei nu este orice bicicletă, ci una construită de James May. Fostul prezentator TopGear este și autorul testului bizar.
Dacia Sandero versus bicicletă. Nu este tocmai un test comparativ măgulitor pentru modelul românesc. Sandero este cea mai ieftină mașină pe piața britanică. Pornește de la 7.995 de lire sterline, preț rezervat versiunii SCe 65 cu echipare Access. Modelul testat de James May este însă, unul bine echipat. Are 90 de cai putere, iar pe lista de dotări se regăsesc un sistem aer condiționat cu reglaj manual, radio digital și o cotieră. Astfel echipată, ajunge la 10.000 de lire.
Rivala noii Dacia Sandero este o bicicletă Orea, modificată chiar de James May. Tocmai din acest motiv, nu știe exact cât ar costa modelul pe care îl deține. Dar estimează că este foarte similar cu cel al lui Sandero.
Dacia Sandero versus bicicletă. “Sandero nu e deloc o porcărie!”
Mașina românească – spune May – nu seamănă deloc cu ceea ce era, până nu demult, cea mai ieftină mașină din Marea Britanie. “Era o porcărie, dar noua Sandero nu este deloc o porcărie.” Fostul prezentator TopGear amintește că modelul are la bază platforma CMF-B, preluată de la Renault Clio.
Cât despre bicicleta construită aproape integral din fibră de carbon și care cântărește doar 7,5 kilograme: “Este ușoară și agilă și are vlagă! […] Dacă ar fi o mașină, ar fi un supercar! Uneori îl parchez în dormitor.”
Evident, cu bicicleta se poate strecura prin orice spațiu, oricât de îngust. Mai greu să facă același lucru cu mașina. Dar poate pune bicicleta în portbagajul mașinii. Dacă rămâne fără benzină, nu poate remorca mașina cu bicicleta.
Parcarea pentru mașină costă. Pentru bicicletă, nici vorbă. În Sandero intră lejer patru oameni. Mai intră unul în portbagaj, așa cum putem vedea în filmare. Bicicleta poate căra o singură persoană și are spațiu de depozitare aproape zero.
Un drum cu Dacia Sandero este relaxant, iar mașina îl protejează de intemperii. Bicicleta nu îl ajută deloc când plouă sau bate vântul, iar șaua… “Șaua este ca o colonoscopie”, glumește James May.
“La Dacia primești mai mult spațiu, mai multă putere, mai mult oțel, mai multă sticlă, mai mult cauciuc pentru același preț”, este concluzia. E ușor să ne dăm seama cine este câștigătorul. Scorul final în meciul Dacia Sandero – bicicletă a fost de 4-2.
VIDEO: