În ciuda secretomaniei oficialilor Dacia din perioada de prelansare, noul model hatchback se numeşte chiar Dacia Sandero şi se diferenţiază de modelul vândut sub sigla Renault doar prin noua identitate de marcă a constructorului de la Mioveni şi prin paleta de motorizări diferită de cea de pe piaţa braziliană.
Faţă de modelul Dacia Logan, Sandero are o nouă grilă, precum şi faruri ce denotă apartenenţa la marca mamă Renault. Interiorul este mai atent elaborat, având subtile modificări de design şi materiale mai plăcute.
Sub capota modelului se vor regăsi trei propulsoare, preluate de pe modelul sedan Dacia Logan,
două pe benzină (1,4 MPI de 75 CP şi 1,6 MPI de 90 CP) şi dieselul 1,5 dCi în variantele de putere de 70 CP şi 85 CP.
Printre dotările maşinii se numără ABS, airbag-uri frontale şi laterale, precum şi un sistem de asistenţă la frânarea de urgenţă, în premieră pentru marca Dacia. Acest sistem permite reducerea distanţei de frânare cu 20%.
Cu o lungime de 4,02 mşi o lăţime de 1,75 m, modelul se anunţă practic şi spaţios. De asemenea, cu o gardă la sol de 155 mm, Dacia Sandero va fi adaptat la şoselele din România. Spaţiul portbagajului va fi destul de generos, 320 de litri fiind o valoare greu de egalat pentru rivalii din clasă.
Preţurile vor fi comparabile cu cele ale sedanului Dacia Logan, iar Constantin Stroe a declarat că „varianta cea mai bogată de echipare nu va depăşi 9.500 euro„. Dacia Sandero va beneficia de trei ani de garanţie, sau 100.000 de kilometri, pe majoritatea pieţelor europene pe care va fi comercializată.
Cu ocazia acestei lansări, Dacia şi-a prezentat şi noua imagine de marcă, ce se diferenţiază printr-un design minimalist şi mai sobru. Această nouă imagine de marcă a creat controverse, nu toţi apreciind sigla simplistă şi textul lipsit de artificii de design adiţionale.