Dacia oprește activitatea vineri, pe fondul crizei de componente electronice
Dacia oprește activitatea vineri, pe fondul crizei de componente electronice. Este a treia zi din această săptămână în care angajații Dacia sunt trimiși acasă cu 85% din salariu.
Criza componentelor electronice face ravagii în industria auto, fiind afectați cei mai mulți producători. Dacia este unul dintre aceștia, acumulând numeroase zile de oprire a producției pe parcursul acestui an. Vineri este a treia zi din această săptămână în care angajații Dacia rămân acasă, după ce același lucru s-a întâmplat luni și marți.
Salariații de la Dacia au fost înștiințați că vineri nu vor lucra, din cauza lipsei de componente electronice. Liderul sindicatului din uzina de automobile, Viorel Ungureanu, a declarat pentru News.ro că afectați de decizie sunt aproximativ 11.000 de salariați, reprezentând aproximativ 90% din totalul angajaților uzinei.
Aceștia vor fi plătiți pentru perioada nelucrată efectiv cu 85% din salariu, conform Contractului Colectiv de Muncă. Săptămâna aceasta, angajații de la Dacia nu au lucrat luni și marți, din aceleași motive. Vineri, în uzină se vor desfășura în principal activități de mentenanță, logistică, recepție piese.
Dacia oprește din nou activitatea, din cauza lipsei de componente electronice
„Este o situație de incertitudine, care nu poate fi prevăzută. Lipsesc piese electronice, calculatoare, casetofoane, ceea ce noi numim, la modul general componente electronice”, a declarat Viorel Ungureanu.
Dacia a mai întrerupt producția și în cursul septembrie, timp de șapte zile, tot din cauza lipsei componentelor electronice. Producția uzinei de la Mioveni a mai fost oprită și în lunile februarie (de două ori), martie, aprilie și iunie, pentru câteva zile, pe fondul crizei de semiconductori la nivel global. Fiecare zi de întrerupere a producției poate însemna o pierdere de aproximativ 1.400 de mașini.
Criza componentelor electronice este generată de revenirea producției industriale la nivelurile prepandemice, dar și de concurența acerbă pentru resurse dintre industria auto și industria electronică. Situația este agravată de faptul că producătorii auto folosesc în general componente vechi, produse cu tehnologii mai puțin performante, iar industria semiconductorilor nu dorește să mai investească în astfel de capacități de producție.
De cealaltă parte, pentru a trece la procese de fabricație moderne, industria auto trebuie să recertifice toate componentele electronice folosite, o operațiune consumatoare de timp și resurse.