Dacia Logan versus Lada Vesta. Care câștigă lupta sedanurilor din est?
Dacia Logan versus Lada Vesta. Au fost vremuri în care Vesta era un model mai modern și mai bine echipat decât Logan. Dar s-au schimbat lucrurile după apariția celei de-a treia generații a mașinii românești?
Noua Dacia Logan versus Lada Vesta Sedan. Care arată mai bine? Care oferă motorizări mai interesante? Care propune cel mai bun raport calitate-preț? A sosit momentul adevărului.
Lada Vesta vine din est pentru a cuceri segmentul sedanurilor accesibile din România, acolo unde Dacia Logan își face de cap de ani buni.
Lucrurile sunt simple în ceea ce privește propulsia modelului rusesc. Acesta este disponibil cu un singur motor. Este vorba despre o unitate pe benzină, de 1,6 litri, care dezvoltă 106 cai putere. Este o putere la care Logan nu a ajuns încă. Cel mai puternic sedan produs la Mioveni este versiunea Eco-G cu 100 de cai putere.
Vesta poate fi comandată fie cu o transmisie manuală cu cinci trepte, fie cu una robotizată, cu tot atâtea rapoarte. În gama Logan și-a făcut apariția, odată cu lansarea celei de-a treia generații, cutia automată CVT. Aceasta poate fi cuplată la motorul de 1.0 litru, cu 90 de cai putere, versiune testată și de echipa Promotor.
Nici rușii, nici românii nu au o versiune diesel.
Dacia Logan versus Lada Vesta. Care este mai ieftină?
Lada Vesta pornește de la 9.800 de euro în România. Pentru Dacia Logan, discuțiile încep de la 8.600. Dar pentru putere comparabilă cu cea a modelului rusesc, clienții trebuie să se orienteze către versiunea Eco-G, disponibilă de la echiparea Essential, cu preț de pornire de 11.600 de euro.
E drept, Vesta are o platformă îmbătrânită și nu dispune nici de sistem de frânare de urgență, nici de funcție pentru apelarea numărului de urgență în caz de accident.
Trei linii de echipare sunt disponibile în gama Vesta. Este vorba despre Comfort, Lux/MT (transmisie manuală) și Lux/AMT (transmisie automată).
Este generoasă echiparea de bază de la Vesta. Pachetul standard include bare în culoarea caroseriei, de care Logan cu echipare Access nu dispune. Vesta are și aer condiționat, disponibil la modelul românesc începând cu echiparea intermediară, Essential.
Cotiere față și spate, senzori de parcare, patru geamuri electrice și scaune față încălzite sunt, de asemenea, oferite cu versiunea standard Lada Vesta. La Dacia Logan, senzorii de parcare sunt incluși într-un pachet optional, Confort, (450 de euro) sau în pachetele Parking 1 și Parking 2, disponibile pentru 350, respectiv 400 de euro. Geamurile electrice spate pot fi comandate pentru 100 de euro. În curând, în gama Dacia Logan își vor face apariția și scaunele față încălzite.