Dacia Logan – simbolul ironic al crizei nemţeşti
Acum două săptămâni scriam că Dacia este ţinta ironiilor presei din Germania, datorită succesului pe care Dacia Logan îl înregistra prin programul Rabla. Nu a trecut mult şi presa internaţională a preluat subiectul numind automobilul românesc, un "simbol ironic al crizei". Conform publicaţiei Business New Europe, citată de agenţia MEDIAFAX, vânzările Dacia Logan în Germania au crescut de şase ori în februarie, iar modelul a căpătat statutul de "simbol ironic al crizei" în Germania.
Guvernul condus de Angela Merkel a introdus o primă de 2.500 euro pentru posesorii de maşini mai vechi de nouă ani care decid să renunţe la acestea şi să achiziţioneze un model nou, un program similar cu iniţiativa Rabla. Prin suma consistentă subvenţionată asta înseamnă că o Dacie poate fii achiziţionată cu o reducere de 33%.
Ajutoarele de stat, deşi consistente, nu au rezultatul scontat asupra modelelor de lux, reducerea de 2.500 de euro fiind insignifiantă pentru valorile cu multe zerouri ale limuzinelor Audi, BMW sau Mercedes.