Dacia Logan la 3 ani în Franţa
Comercializarea oficială în Franţa, cea mai mare piaţă de export pentru Logan în Europa, a început în vara lui 2005, chiar dacă până atunci au reuşit să-şi facă apariţia exemplare pe diverse căi încă din septembrie 2004. Renault a fost destul de încrezător în fiabilitatea noului model, astfel încât l-a vândut de la început cu garanţie de 3 ani, cu 50% mai mare comparativ cu aceea oferită de concurenţă. Concurenţa fară coreene şi japoneze, evident.
Acum, la trei ani de la începerea comercializării au început primele modele să iasă din garanţia dată de ani, iar francezii de la Caradisiac au vrut să vadă cât de bune sunt automobilele fabricate în România după atâta timp. Astfel, în urma unui sondaj minuţios, ce a fost realizat pe baza intervievării clienţilor de Logan, s-au putut analiza performanţele Loganului în materie de fiabilitate.
Faptul că Logan este construit folosindu-se soluţii tehnice deja maturizate din banca de organe Renault a însemnat un mare avantaj în ceea ce priveşte fiabilitatea. Deşi majoritatea problemelor sunt izolate, francezii au putut identifica un număr de minusuri întâlnite cel mai des la Dacia Logan. Astfel, în ceea ce priveşte mecanica, posesorii de 1,6 8v se pot confrunta cu oprirea motorului la rece atunci când temperaturile sunt scăzute. Tampoanele de la motor se uzează cam uşor, iar direcţia asistată este zgomotoasă, acesta nefiind însă un defect, ci modul normal de funcţionare.
La capitol electrică, Dacia Logan se prezintă foarte bine, graţie unui sistem simplist, singura problemă răspândită fiind resetarea aleatorie a computerului de bord. Dar călcâiul lui Ahile la modelul românesc este caroseria: s-au înregistrat probleme generalizate cu rugina, care potrivit constructorului au fost rezolvate după 2006, prin îmbunătăţirea procesului de fabricaţie. Vopseaua de o calitate slabă şi mocheta interioară ce se uzează uşor sunt alte două probleme răspândite, la acestea adăugându-se şi ştergătoarele zgomotose.
Concluzionând, francezii s-au declarat încântaţi de fiabilitatea Loganului, micile probleme generalizate, de altfel prezente la orice maşină, fiind nesemnificative, mai ales având în vedere preţul de achiziţie al maşinii. Şi acum întrebarea nostră e următoarea: oare câte din aceste probleme s-au rezolvat cu ocazia faceliftului? La lansare la această întrebare răspunsul a fost evaziv.