Cum arată o Dacia Logan care a fost taxi după 625.000 de kilometri?

Autor: ProMotor 15 iun. 2020 Știri auto

Peste 600.000 de kilometri și peste 10 ani petrecuți pe șoselele patriei ca taxi. Cum arată o Dacia Logan cu un astfel de palmares?

GALERIE FOTO

Dacia Logan „angajată” ca taxi a parcurs 625.407 kilometri. Este prima generație în versiune facelift și a văzut lumina zilei în 2008. Are motor aspirat 1.4 MPi cu 75 de cai putere (pierduți probabil pe drum între timp) cu instalație GPL. Logan-ul verificat de Andrei Verestiuc pe canalul său de YouTube are niște pete de chit pe portiere, urme de rugină pe praguri și un portbagaj plin de piese de Audi, pentru că proprietarul are și o mașină produsă de constructorul german.

Proprietarul este pe jumătate neamț. Locuiește în Germania. Acasă conduce un Volkswagen, dar în România a vrut cea mai ieftină mașină. 3000 de lei a plătit pe ea.

La o primă vedere, putem spune că a fost tratată bine Dacia Logan în cariera ei de taxi. A primit chiar și jante din aliaj.

Sub capotă, motorul nu-și arată vârsta. Dacia nu are sistem de aer condiționat. “Cineva a transpirat 625.000 de kilometri în mașina asta”, este remarca lui Andrei.

Urcăm la bordul fostului taxi Dacia Logan cu peste 600.000 de kilometri

Volanul este îmbrăcat într-o protecție nouă. Consola centrală are niște decupaje (a se citi “găuri”) ciudate. Butonul de comutare pe instalația GPL este efectiv rupt, iar șoferul riscă să rămână cu schimbătorul de viteze în mână.

Fostul taximetrist a montat la bord o cotieră, care nu se mai ține prea bine, dar și un radio. Cartea de service începe de la 218.000 de kilometri. Schimburi de ulei, câte o piesă nouă din când în când, un ambreiaj nou la 460.000 de kilometri și altul la 538.000 sunt reperele acestui Logan fost taxi.

Ultima oară, această Dacia Logan a mers în service la 613.000 pentru a schimba un arc față dreapta.

Motorul pornește ușor, dar turometrul stă la 600 rpm. Motorul moare când se cuplează instalația de GPL dacă nu e turat.

Semnalul nu se mai oprește automat după schimbarea direcției, claxonul nu mai merge, vitezele sunt mai greu de nimerit cu schimbătorul stricat.

Dar testul cu dinamometrul aduce o surpriză. Calculatorul arată că mașina are 67,5 cai putere și 109 Nm atunci când rulează folosind motorul pe benzină și aproape 65 de cai putere și 111 Nm atunci când rulează folosind instalația pe gaz.

VIDEO:


Urmărește Promotor.ro pe Google News




Comentarii
Inchide