Dacia în topul celor mai valoroase mărci auto
Dacia ocupă locul 60 în clasamentul celor mai valoroase mărci auto din lume, realizat de Brand Finance Auto, fiind evaluată la 1,5 miliarde de dolari, informează un comunicat.
Dacia a ocupat anul trecut primul loc în clasamentul mărcilor locale Brand Finance Romania 50, iar valoarea mărcii a crescut de la 858 de milioane de dolari în 2012 la 1,5 miliarde dolari în 2018. „Dacia este binecunoscută nu numai în România, ci a devenit incredibil de populară în Franţa, Marea Britanie şi Polonia”, spune Mihai Bogdan, managing director, Brand Finance Romania.
Mercedes-Benz a depăşit Toyota şi BMW şi a devenit cea mai valoroasă marcă auto din lume, în creştere cu 24%, la 43,9 miliarde de dolari. Toyota a coborât cu 6% la 43,7 miliarde de dolari, pe locul secund, iar BMW ocupă a treia poziţie, cu o valoare a mărcii de 41,8 miliarde dolari, mai mare cu 6%.
Tesla a urcat de pe locul 30 pe 19, pe fondul creşterii interesului general pentru maşinile electrice.
Citeşte şi Noul papuc românesc nu arată aşa cum te-ai fi aşteptat
Citeşte şi Aşa vei fi sigur că-ţi păstrezi maşina ca nouă
Aston Martin este marca cu cea mai rapidă creştere, de 268%, la 3,6 miliarde de dolari.
Grupul Volkswagen are cel mai valoros portofoliu, evaluat la 75,8 miliarde de dolari.
O serie de mărci auto din China au înregistrat creşteri importante: Haval (124%, la 6,8 miliarde dolari), Geely (62%, la 6 miliarde dolari), BYD (211%, la 3,4 miliarde dolari), Baojun (98%, la 1,8 miliarde dolari) şi Foton (90% la 1 miliarde de dolari). Geely a cumpărat recent 9,7% din Daimler, cu intenţia de a produce maşini electrice, dar guvernul german a anunţat că va monitoriza cu atenţie asocierea.
Mărcile ultra-premium ca Ferrari (plus 6%, la 6,5 miliarde dolari) şi Aston Martin s-au desprins de marile conglomerate care le-au deţinut şi şi-au creat o imagine proprie, producătorul obţinând cel mai bun scor la categoria Brand Strength Index (BSI) – 91,5 corespunzător unui rating AAA+, precizează comunicatul.
Brand Finance este o companie de strategie, consultanţă şi evaluare a mărcilor, cu birouri în 20 de ţări.