Criza auto a început să se estompeze
în Germania, cea mai mare piaţă auto europeană. Iar vânzările de
maşini noi încep să revină pe trendul ascendent.
Liderul absolut în septembrie rămâne VW Golf, vândut în peste 37.000 de
exemplare – adică aproape totalul vânzărilor următoarelor
4 modele din top la un loc! Pe poziţia a doua se situează modelul
de clasă mică Skoda Fabia, în timp ce, la mică distanţă, Opel
Astra reuşeşte să ocupe poziţia a treia. Ford Focus, principalul
concurent al lui Golf şi Astra, este doar pe a 10-a poziţie, foarte
aproape de o maşină mult mai mare şi mai scumpă: Mercedes
E-Class.
Nu este de mirare că, pe piaţa auto din Germania, luna
septembrie a fost dominată de modelele autohtone, TOP 10
modele fiind alcătuit din maşini nemţeşti – cu excepţia Skoda
Fabia (dar să nu uităm că este, de fapt, o maşină cu
tehnică germană, bazată pe VW Polo).
Dacia este prezentă cu două modele în acest TOP
50: Sandero, pe poziţia a 40-a, dar şi Logan, pe ultima poziţie, a 50-a. Se pare că
atenuarea recesiunii mai temperează apetitul nemţilor pentru maşini
foarte ieftine.
Dacă ne referim la dueluri puternice de pe piaţa germană, este
de remarcat faptul că Mercedes C-Class devansează
confortabil BMW Seria 3 şi Audi A4, în timp ce domeniul
berlinelor medii familiste este condus lejer de VW Passat, cu
vânzări mult mai bune decât ale noului Opel Insignia şi ale lui
Ford Mondeo la un loc.
De altfel, VW are în TOP 10
modele nu mai puţin de 3 reprezentanţi (iar în TOP 50 chiar 7),
fiind şi marca cea mai bine vândută în anul 2009:
cele peste 620.000 de maşini Volkswagen înseamnă o creştere de
aproape 50% faţă de anul 2008. Altfel spus, în Germania VW a fost
marca de criză cea mai apreciată.
În topul mărcilor, VW este urmată la o distanţă foarte mare de
Opel şi Ford, pe următoarele locuri situându-se reprezentanţii
triadei germane premium: Mercedes, BMW, Audi (în această ordine).
Datorită vânzărilor Dacia, grupul Renault reuşeşte să ocupe
poziţia a 7-a, devansând Skoda şi Fiat. Toyota se situează
de-abia pe poziţia a 10-a.
Cu alte cuvinte, Volkswagen este mai puternic ca niciodată pe
propria piaţă, unde, chiar şi pe fond de criză auto, a reuşit să
atingă obiective de vânzări foarte bune. Iată că nemţii nu se tem
să fie naţionalişti, nu?