Dacia își retrimite angajații în șomaj tehnic. Care este motivul?

Publicat: 03 06. 2020, 07:51
Actualizat: 03 06. 2020, 07:52

Dacia își retrimite angajații în șomaj la aproape o lună de la reluarea producției în uzina de la Mioveni. Care este motivul pentru care constructorul român a recurs la această măsură?

GALERIE FOTO

La sfârșitul lunii aprilie, apăreau primele imagini din uzina Dacia cu primii angajați reveniți la muncă pe bază de voluntariat, în cadrul diviziilor Motoare, Cutii de Viteze, Șasiuri, Aluminiu, Logistică și Presaj. Începând cu data de 4 mai, s-a reluat activitatea și în uzina de asamblare vehicule, în trei schimburi.

Aproximativ 1.100 angajați din cadrul diviziei de Presaj și Mecanică sunt acum trimiși în șomaj tehnic. Aceștia vor lua, în această perioadă, 85% din salriu. Dacia adaptează astfel ritmul de lucru la cerințele pieței.

Potrivit liderilor de sindicat, salariații vizați de această măsură lucrează în secțiile care produc piese și subansamble pentru fabricile din Rusia, Maroc, Brazilia și Franța, care sunt încă închise în contextul pandemiei de coronavirus.

“Fiecare echipă, când îi vine rândul la schimbul trei, stă acasă”, a explicat pentru Mediafax Nicolae Pavelescu, lider de sindicat Dacia.

Alți 760 de angajați din cadrul Secției Motoare vor reveni la serviciu abia la sfârșitul acestei luni.

Șomaj tehnic la Dacia în urma cererii reduse

Motivul trimiterii unor angajați în șomaj tehnic este astfel reprezentat de lipsa comenzilor în perioada pandemiei de coronavirus. Dacia a înregistrat scăderi drastice în vânzări în lunile martie, aprilie și mai, atât din cauza stării de urgență și restricțiilor de circulație impuse de aceasta, cât și din cauza preconizării unei crize financiare fără precedent în epoca modernă.

Dacia se confruntă cu o cerere scăzută atât pe plan intern, cât și pe plan extern. Aproximativ 1.200 de vehicule sunt construite la Mioveni, iar producția ar urma să crească la 1.300 de unități. De pe liniile de asamblare ale centrului de producție pot 74 de vehicule pe oră, ceea ce înseamnă că, dacă se lucrează în trei schimburi, aici se vor produce zilnic 1.700 de mașini.

„Industria auto a fost afectată odată cu declanșarea crizei sanitare și în România, încă din luna februarie, când a fost înregistrat primul caz de infecție cu COVID–19 în țară. […] Din 11 mai, activitatea celor două uzine se desfășoară în trei echipe, adaptând-o cererii comerciale”, se arată într-un comunicat emis de Groupe Renault România.

Aproape 14.000 de angajați numără uzina de la Mioveni. Aceștia pot produce aproximativ 350.000 de vehicule pe an.