Nici Dacia nu s-a așteptat vreodată ca Duster să devină cel mai bine vândut SUV mic din Europa. Mizând pe succesul SUV-ului de la Mioveni, Renault a trimis Duster și în Rusia, dar cu un nume de familie diferit: se numește Renault Duster și, evident, poartă logo-ul constructorului francez.
Care sunt diferențele dintre cele două SUV-uri cu același „prenume”?
Dacia Duster și Renault Duster sunt gemenii estului. Poartă același prenume, dar nu sunt identici. Principala diferență este faptul că Duster de Rusia are la bază vechea generație a Duster-ului de la Mioveni. Cel mai nou Duster de la noi are o grilă cu elemente geometrice cromate, în timp ce fratele rus vine cu bare orizontale, care sprijină logo-ul Renault și se extind către faruri. Blocurile optice din față sunt identice și la fel sunt scuturile din plastic.
Profilul celor două SUV-uri par să semene, dar în partea posterioară, Duster cu logo Renault are ceva în plus: o bară cromată apare pe ușa portbagajului, foarte asemănătoare cu ceea ce Renault folosește pentru modelul său Captur. La Dacia, banda decorativă de deasupra plăcuței de înmatriculare este din plastic. Ambele poartă denumirea modelului, “Duster”.
Și cabinele celor două sunt diferite. Dacia prezintă guri de ventilație rotunde, pe când cele de la Renault au formă octagonală. Nici volanul nu arată la fel. Un volan cu patru spițe este trecut în contul Duster-ului de la Dacia, pe când Duster de la Renault are trei. Nu seamănă butoanele din consola centrală. Sunt însă, la fel ecranele tactile.
Duster cu logo-ul Renault ajunge și în India, și în Africa de Sud. Prima dintre ele este produsă în India și este conformă cu standardele de siguranță aplicate acolo. Duster-ul indian a primit zero stele la testele de impact Global NCAP, desfășurate în 2017, pe când modelul exportat de la Mioveni către Europa se bucură de cele trei stele oferite de EuroNCAP.
Apar diferențe majore și în gama de motorizare. Dacia Duster este disponibilă cu un motor diesel, Blue dCi 115, cu tracțiune față 2WD sau tracțiune integrală 4WD. Cei care preferă motoarele pe benzină au de ales între TCe 100, Tce 100 GPF cu tracțiune față sau integrală și TCe 150 GPF, tot cu tracțiune față sau integrală. Dacia încă așteaptă o transmisie automată. În gamă își va face în curând apariția cutia dezvoltată de Getrag, disponibilă deja la Renault Kadjar, Nissan Qashqai și în gama compactă de la Mercedes-Benz.
Rușii primesc Duster-ul cu un singur motor. Este vorba despre o unitate aspirată de 2.0 litri, cu 145 de cai putere.
Și liniile de echipare sunt diferite. Clienții ruși pot alege Acces, Life sau Drive. La noi, acestea poartă denumirile Essential, Comfort, Prestige și ediția specială SL Orange.