Duster nu sună deloc românesc, ba nici măcar franţuzesc şi dacă
am fi să ne gândim cam sub ce marcă Duster s-ar pronunţa cel mai
natural atunci aceasta ar fi Nissan, rimând cu Pathfinder. Ba chiar
săpând în istoria Nissan descoperim că între 1984 şi 1989
Nissan a avut un model care rezona foarte bine cu Duster (mai ales
în versiunea de bază), denumit…Auster. Deci la nivel
fonetic între Duster şi Nissan există o legătură mai firească decât
cea cu Dacia sau Renault.
Ipoteza ca Duster să fie vândut şi sub
brandul Nissan nu este deloc improbabilă, britanicii de la
Autocar
anunţând că pe
pieţele unde Nissan are o notorietate superioară restului mărcilor
din grup este posibil ca SUV-ul românesc să fie vândut sub marca
japoneză. Nissan are o reputaţie superioară pe segmentul
crossover în Africa, Australia sau Statele Unite. Este prematur
însă să tragem concluzii în urma unei declaraţii interpretabilă că
Duster ar putea ajunge în „ţara tuturor
posibilităţilor„.
Nissan mai comercializează în prezent Dacia Logan ca şi Nissan
Aprio în Mexic şi foarte probabil aceea va fi piaţa principală
pentru Nissan Duster, situaţia economică şi specificul pieţei
pretându-se cel mai bine crossover-ului Duster.