Dacia Duster rămâne fără unul dintre motoare? Ce pregătește Renault?

Publicat: 10 05. 2021, 10:26
Actualizat: 10 05. 2021, 10:47

Dacia Duster rămâne fără unul dintre motoare? Presa internațională vorbește despre dispariția unui propulsor care pune în mișcare modele in portofoliul Grupului Renault. Este vorba despre cel care se regăsește și în gama compactă de la Mercedes. Francezii îi pregătesc ieșirea din scenă.

GALERIE FOTO

În cadrul unui eveniment digital, Renault a anunțat dezvoltarea unui motor de 1,2 litri cu trei cilindri. Deși fanii constructorului francez ar putea crede că este unitatea trasă pe linie moartă în 2012, pentru a fi înlocuită de un 0.9 TCe, Renault subliniază faptul că este vorba despre un motor nou.

Acesta va ajunge, în primul rând, sub capota modelelor de segment C. Va fi integrat într-un sistem hibrid, care va funcționa sub denumirea E-Tech. Unitatea va lucra alături de un motor electric. Francezii anunță că, în 2022, acesta va ajunge sub capota unui model hibrid cu 200 de cai putere. Mai târziu, în 2024, își va face apariția și în cadrul unui sistem plug-in hybrid, care va dezvolta 280 de cai putere și va asigura tracțiune integrală. Gille Le Borgne, Vicepreședinte Executiv al diviziei de inginerie, confirmă dezvoltarea unei generații noi de sisteme cu tehnologia hibridă E-Tech.

La această oră, Renault are șase versiuni E-Tech în gamă, care se regăsesc în gamele de modele Clio, Captur, Arkana și Megane.

Dacia Duster, vizată de schimbarea generației de motoare

Modificările vor viza și Dacia Duster. SUV-ul românesc așteaptă o versiune facelift, care și-ar putea păstra gama de motoare. Unitatea 1.3 TCe pune în mișcare cea mai puternică și mai rapidă Dacia construită vreodată. Este vorba despre Duster TCe 150 GPF cu 150 de cai putere, care atinge o viteză maximă de 191 km/h. Pentru a ajunge de la 0 la 100 km/h are nevoie de 10,4 secunde.

Propulsorul turbo este disponibil și într-o altă versiune de putere în gama Duster, sub capota lui TCe 130 GPF. Este motorul dezvoltat de Alianța Renault-Nissan în parteneriat cu Daimler. Renault însă, îi pregătește pensionarea, anunță Planetrenault.com.

Sunt șanse minime ca generația a III-a să mai păstreze unitatea 1.3 TCe. Și zilele motorului 1.5 dCi, care a dispărut din gamele noilor Logan și Sandero, sunt numărate.