Dacia Duster mai „allroad” decât Audi A4 Allroad? Test pe zăpadă și noroaie
Dacia Duster și Audi A4 Allroad față-n față. Este momentul adevărului. Care sistem de tracțiune integrală este mai bun? 4WD de la Dacia sau quattro de la Audi?
Audi A4 Allroad pus la grea încercare are motor 2.0 TDI, care dezvoltă 177 de cai putere. Motorul este cuplat la o transmisie manuală cu șase trepte și la un sistem de tracțiune integrală quattro. Mașina este echipată cu anvelope all-season.
Dacia Duster are motor 1.5 dCi, 115 cai putere, transmisie manuală cu șase trepte și tracțiune integrală 4WD. Duster-ul pleacă la drum cu un avantaj: are anvelope de iarnă.
Foști colegi de școală, cei doi posesori de Duster și de A4 Allroad au decis să-și pună mașinile la încercare. Șoferul de Audi se află la prima experiență în afara asfaltului.
La deal pe zăpadă, Duster-ul patinează, roțile i se blochează, dar mașina urcă. Audi, cu anvelope all-season, urcă și el până la jumătatea rampei.
Șoferul de Audi dezactivează ESP-ul, dar tot nu reușește să ajungă în vârf. Înclinația terenului către stânga îl face să piardă aderența. Așa că va fi nevoit să găsească altă rută. La o nouă încercare, sistemul quattro intră în acțiune la capacitate maximă și livrează liniar cuplul către toate cele patru roți, așa că mașina ajunge sus.
O nouă rundă și Duster se ia la trântă din nou cu zăpada și cu rampa înclinată. Mașina românească are o masă cu 300 de kilograme mai mică decât a celei germane, ceea ce o face mai ușor de manevrat pe zăpadă. O urmează A4 Allroad și pare să meargă bine. Sistemul de tracțiune integrală al “neamțului” facă o demonstrație de forță și îl readuce, de fiecare dată, pe traseul bun. Duster-ul cu 4WD nu se lasă mai prejos și îi calcă pe urme la propriu.