Presa spaniolă evaluează Dacia Duster: șapte bile albe și două bile negre

Publicat: 30 04. 2020, 16:38

Cea mai nouă generație Dacia Duster a fost introdus pe piață în 2018, noutățile aduse atunci consolidând modelul în segmentul SUV din ce în ce mai competitiv.

Există multe atribute care fac din SUV-ul Dacia Duster una dintre cele mai bune opțiuni de pe piață, dar există și unele defecte care îl împiedică să ia titlul de a fi cea mai bună mașină din segmentul său. Presa din Spania l-a analizat și i-a găsit 7 calități și 2 defecte.

Bile albe

1. Este mai atractiv decât predecesorul său

Designul său, evolutiv în raport cu prima generație, îl face mai atractiv decât predecesorul său, un produs mai matur și de succes. De asemenea, evidențiază un salt mare la partea de proiectare, dar și calitatea percepută a cabinei.

2. Portbagaj încăpător

Datorită dimensiunilor sale (lungime de 4.341 mm, lățime de 1.804 mm și înălțime de 1.693 mm) împreună cu un ampatament de 2.674 mm, Duster se bucură de un portbagaj cu o capacitate ce atinge 455 de litri în configurația sa standard, extensibil la 1.478 litri odată ce scaunele din spate sunt coborâte.

3. Motoare mai puternice

Este disponibil cu o gamă largă de motoare consolidate în cadrul grupului Renault, precum unitățile de 1,0 TCe pe benzină cu 100 CP și 1,3 TCe cu 130 și 150 CP. Oferă, de asemenea, cuprinde și un diesel,  1.5 Blue dCi cu 95 și 115 CP. Aceste propulsoare sunt asociate exclusiv cu transmisii manuale cu cinci și șase rapoarte.

4. Motorizare GPL

Pe lângă aceste motoare diesel și benzină tradiționale, Duster este disponibil cu o variantă GPL. Această opțiune se bazează pe același motor turbo 1.0 TCe cu trei cilindri și 100 CP de putere cu o transmisie manuală cu cinci trepte, dar consumul său mediu este redus de la 6,1 litri la 100 km, la 4,5 litri, asta pe lângă avantajele sale ecologice.

5. Tracțiune integrală

Duster este disponibil într-o versiune 4WD. Această combinație este asociată exclusiv cu motorul dCi de 1,5 litri de 115 CP cu transmisie manuală cu șase trepte, și permite șoferului să părăsească asfaltul și să exploreze orice fel de drum, fără teama că nu va putea depăși vreun obstacol.

6. Preț inegalabil

Fără îndoială, una dintre principalele sale virtuți este aceea de a avea un preț inegalabil în segment. Pe piața din Spania Dacia Duster este disponibil de la doar 11.600 de euro, un preț care își lasă rivalii mult în spate.

7. Ediția specială Dacia Duster Limited Anniversary

Dacia Duster Limited Anniversary este o ediție specială disponibilă în 2020, care include mai multe echipamente în standard, cum ar fi senzori de presiune a anvelopelor, prindere ISOFIX, sistemul de avertizare la depășire în unghiul mort, navigație, geamuri electrice spate, aer condiționat automat, scaune reglabile pe înălțime, geamuri fumurii, jante din aliaj de 17 inci, cruise control, asistent la frânarea de urgență, senzori de parcare, camera cu vedere pentru mersul cu spate, Apple CarPlay și Android Auto și volan din piele. Este asociat cu motorul dCi de 1,5 litri de 115 CP (4×2 și 4×4) și motorul pe benzină de 1,3 litri TCe de 150 CP. Prețurile încep de la 17.770 de euro pentru piața din Spania.

Bile negre

1. Calitatea unor materiale

În ceea ce privește cele două defecte principale pe care le prezintă Dacia Duster, spaniolii strâmbă din nas la calitatea unor materiale la interior, materiale plastice dure de calitate inferioară care pot provoca zgomot și vibrații. Este compromisul pe care Dacia îl face pentru a pune pe piață un vehicul la un preț accesibil.

2. Echipament disponibil (standard și opțional)

Pe de altă parte, echipamentul disponibil, atât standard, cât și opțional, nu va fi cel mai bogat de pe piață. Unul dintre motivele pentru care Dacia are astfel prețuri competitive este pentru că nu investește în dezvoltarea de noi tehnologii (această abordare corespunde filosofiei Renault, de la care Dacia le moștenește), astfel încât modelele sale nu sunt caracterizate prin faptul că sunt echipate cu cele mai noi sisteme de asistență la conducere.