Ce este Dacia D33 și de ce nu a fost niciodată lansată pe piață?
Dacia D33, subiect tabu ani la rând. Dar care este povestea modelului și de ce n-a mai fost niciodată lansat pe piață?
Dacia se pregătea de o relansare a sa ca brand. Era 1997 și avea nevoie de o mașină care să reinventeze imaginea companiei și să revolutionize gama. Astfel, a plătit pentru serviciile designerilor de la Idea Torino.
Așa a venit pe lume prototipul Dacia D33. Era o berlină compactă cu patru uși și cinci locuri și cu linii foarte modern pentru acea vreme. “Ar fi fost mai tare decât Logan”, spun fanii Dacia, cuceriți de liniile cursive ale mașinii desenate de italieni.
Purtătorul de cuvânt de la Dacia, din acea vreme, Nicolae Badiu, dezvăluia că guvernul român tocmai aprobase o finanțare în valoare de 3,6 milioane de dolari, direcționată către producătorul auto român. Suma urma să fie direcționată către dezvoltarea unei mașini care trebuia să fie capabilă să concureze cu brand-urile de top ale vremii. O sumă importantă a mers către echipa italiană de designer.
Dacia D33 – detaliile tehnice, un mister chiar și în zilele noastre
Nicio informație de ordin tehnic nu a fost făcută publică. Despre eventualele dotări, nici atât. Surse neoficiale vorbesc despre ABS, airbag-uri, servo-direcție și închidere centralizată, echipamente disponibile pe modelele care se comercializau în acea perioadă în vestul Europei.
Dacia D33 trebuia să fie o mașină cu un preț maxim de 5.000 de euro și urma să înlocuiască modelul Nova. Dacia și-a dat seama că obiectivul era practic imposibil de îndeplinit. După calcularea costurilor de dezvoltare și producție necesare, modelul ar fi trebuit să fie vândut cu aproximativ 9.000 de dolari pentru ca proiectul să devină profitabil. Ar fi fost sinucidere curată pentru Dacia.
Dar Renault a preluat Dacia în 1999. Dosarul proiectului a fost uitat într-un sertar, iar prototipul a fost acoperit de praf într-un garaj (vezi GALERIA FOTO). Puține fotografii cu Dacia D33 s-au păstrat până astăzi.
Dacia D33 nu a devenit niciodată un model de serie. A venit, în schimb, SuperNova, în anul 2000. A urmat Solenza în 2003. 2004 a fost anul în care a venit pe lume prima Dacia modernă, Logan.