Producătorul român de automobile Dacia a anunțat o creștere a vânzărilor la nivel european cu 5,9% în primele șase luni din 2022. Conform datelor furnizate de reprezentanții companiei, în prima jumătate a anului curent, au fost comercializate 277.885 de unități ale producătorului auto autohton.
Marca românească este singura din Top 20 din Europa care a înregistrat o creștere în această perioadă. În pofida unei scăderi a pieței europene cu 14,6 puncte procentuale, Dacia și-a majorat cota de piață cu 0,8% până la 3,9%.
Modelul cu cel mai mare volum de vânzări a fost Sandero, cu 112.000 de unități. Această valoare reprezintă o creștere cu 1,8% față de primele șase luni din 2021. Acesta a fost urmat, în ordine, de Duster (99.000 de unități) – creștere cu 5,5% și de cele două noi modele Spring (20.000 de unități) și Jogger (21.700 de unități).
Creșterea Dacia se explică în special prin succesul noii sale game. În prima jumătate a anului, marca de la Mioveni și-a consolidat locul 3 în ceea ce privește vânzările de vehicule cu amănuntul.
„Performanța are la bază rate de cucerire de noi clienți și loialitate la cel mai bun nivel al pieței”, se precizează în comunicatul oficial. 76% dintre cumpărătorii Dacia dețineau anterior o altă marcă. Totodată, 64% dintre proprietarii de modele românești au rămas fideli mărcii la momentul reînnoirii mașinii.
Hatchback-ul Sandero a rămas cel mai bine vândut model pentru cumpărătorii din Europa în fiecare an din 2017, în timp ce Duster își consolidează poziția de cel mai bine vândut SUV pentru retail din Europa din 2018.
Și noile modele au obținut rezultate bune. Modelul electric Spring a înregistrat o medie lunară de peste 5.000 de comenzi. În schimb, Jogger a fost comandat în peste 50.000 de exemplare în primul semestru al acestui an.
Marca Dacia se află pe podiumul vânzărilor auto cu amănuntul în mai multe țări din Europa. Este vorba despre România (locul 1), Franța (locul 2), Italia (locul 3), Portugalia (locul 1), Polonia (locul 3), Croația (locul 3), Cehia (locul 3) și Ungaria (locul 3). Aproape de podium s-a aflat în Spania (locul 4) și Belgia (locul 4).
Comparativ cu prima jumătate a anului 2021, în Germania, marca autohtonă a câștigat patru poziții (locul 9). În afara continentului, Dacia se menține lider în Maroc.
„Creșterea vânzărilor Dacia, în ciuda unei piețe în scădere, confirmă relevanța poziționării sale bazate pe cel mai bun raport calitate/preţ. Versiunile electrice şi GPL ECO-G au reprezentat aproape jumătate din numărul de comenzi înregistrate în primul semestru din 2022. Acest lucru reflectă adaptarea mărcii la noile tendințe de consum ale clienților”, a declarat Xavier Martinet, director de Marketing, Vânzări și Operațiuni Dacia.