Grupul Renault dezvoltă un nou sistem de propulsie hibrid și se pare că acesta va debuta alături de noul SUV Dacia Bigster. Noul motor hibrid va apărea pe piața în următorii doi ani.
Dacia se pregătește de lansarea a două noi modele în următorii 2 ani. Este vorba, bineînțeles, despre noua generație Dacia Duster și mult așteptatul Bigster, cel mai mare SUV al producătorului românesc. Potrivit informațiilor oferite de publicația L’argus, hibrizii 1.6 E-Tech vor fi înlocuiți la sfârșitul anului 2025 cu o a doua generație. Echipat cu un nou motor electric, 1.8 E-Tech va debuta pe Dacia Bigster și Renault Clio 6.
Când grupul Renault a lansat prima sa tehnologie hibridă în iunie 2020, inginerii deja se orientau către generațiile viitoare ale sistemului. După sistemul „Small” (1.6 E-Tech), producătorul francez a comercializat „Medium” (1.2 E-Tech) în Austral în 2022. Prima etapă a generației aflată în comerț face loc următoarei.
Renault va dezvolta acest nou sistem de propulsie alături de Whylot. Cu sediul în Lot, acest start-up născut în 2011 a dezvoltat un motor electric revoluționar bazat pe tehnologia fluxului axial. Astăzi, doar englezii de la Yasa îl oferă către Ferrari și în curând Mercedes-AMG, care a cumpărat pur și simplu compania britanică. Grupul Renault nu a mers atât de departe, dar deține 21% din capitalul Whylot.
Potrivit lui Romain Ravaud, fondatorul Whylot, grupul Renault a semnat un acord de co-dezvoltare în 2017. Rolul dintre cele două companii constă ca prima proiectare a motorului și a prototipurilor să treacă în serie și ca producător să le studieze procesele industriale pentru producția la scară largă.
În schimbul brevetelor pentru această tehnologie, Renault va plăti redevențe pentru fiecare motor până în 2045. În comparație cu un motor cu flux radial cu magneți permanenți, acest motor este cu 30 până la 40% mai ușor, consumă mai puțină energie (cu 20 până la 30%) și dimensiunea sa este redusă cu 50%. Pe de altă parte, motorul Whylot, care ia forma unei napolitane, necesită mai puține metale rare pentru fabricarea magneților săi permanenți pentru că „se încălzește mai puțin”, potrivit lui Romain Ravaud.
Începând cu finalul anului 2025, motorul Whylot va fi asociat cu transmisia originală pe o parte și motorul de 1,8 litri pe cealaltă, încă fără nici un ambreiaj. Motorul termic este o evoluție a celui de 1,6, a cărui capacitate crescută va face posibilă compensarea pierderii de putere legată de adoptarea ciclului Atkinson, care este foarte favorabil reducerii consumului de carburant.
Motorul 1.8 E-Tech va fi inaugurat în versiunea sa full hybrid pe Dacia Bigster și Renault Clio 6. Mai apoi, acesta ar urma să devină disponibil și pe celelalte modele, precum Renault Captur sau Dacia Duster 3. În plus, se pare că Dacia se pregătește de construirea acestui motor în fabrica de la Mioveni. Nu este o coincidență, din moment ce știm că viitorul Bigster va fi produs în România.