După Spring, gama electrică Dacia ar putea primi un nou model complet nou de clasă B, care ar urma să fie lansat cel mai devreme în 2026. Informația a fost scăpată printre detaliile prezentate de Alianța Renault-Nissan-Mitsubishi cu privire la investițiile de 23 de miliarde de euro pe care aceste mărci le vor face în următorii cinci ani.
Până în anul 2030, alianța și-a propus să lanseze nu mai puțin de 35 de modele cu zero emisii. Acestea vor fi dezvoltate pe cinci platforme comune, iar una dintre ele, denumită CMF-BEV, ar urma să fie baza viitorului vehicul electric al mărcii românești.
Este vorba despre aceeași arhitectură pe care vor fi construite noul Renault R5 E-Tech și urmașul lui Nissan Micra. Asta înseamnă că viitorul model electric de la Dacia va fi mai mare decât Spring. Primul vehicul electric din istoria producătorului autohton „stă” pe platforma CMF-AEV, care este mai mică.
Totodată, oficialii Renault spun că noua lor platformă dedicată vehiculelor electrice este cea mai competitivă din lume., În același timp, va fi și foarte accesibilă, urmând a reduce costurile cu până la 33%. Consumul de energie va fi diminuat cu peste 10% comparativ cu actualul Renault ZOE, scrie Economica.net.
Platforma va fi lansată oficial în 2024 și va oferi o autonomie de până la 400 de kilometri și performanțe aerodinamice deosebite. Spre comparație, Dacia Spring este capabilă să parcurgă până la 295 de kilometri în regim urban cu o singură încărcare.
Până la apariția viitorului automobil 100% electric, Dacia va lansa în 2023 versiunea „full-hybrid” a noului Jogger. Doi ani mai târziu, în gama de la Mioveni va debuta noul SUV Bigster.
Viitoarea Dacia electrică va fi asamblată la uzina Renault dedicată automobilelor cu zero emisii din orașul Douai din nordul Franței. Producția nu va demara înainte de anul 2026.