Constructorii auto din China își îndreaptă atenția din ce în ce mai mult către piața auto europeană, în special în ceea ce privește segmentul vehiculelor electrice. În aceste condiții, mulți producători auto europeni, inclusiv Dacia, ar putea avea o concurență serioasă în următorii ani din partea rivalilor asiatici.
Până recent, producătorii auto din China nu au fost interesați prea tare de piața auto europeană, însă lucrurile s-ar putea schimba odată cu tranziția către viitorul electric al lumii auto. Un avertisment în acest sens a fost lansat chiar de către Carlos Tavares în timpul unui eveniment organizat în cadrul ediției din acest an a Salonului Auto de la Paris.
În fata președintelui francez Emmanuel Macron, CEO-ul Stellantis a cerut Uniunii Europene să ia în considerare o creștere a tarifelor vamale pentru automobile din China, astfel încât acestea să fie similare cu cele pe care le plătesc constructorii europeni pentru mașinile pe care le exportă pe piața asiatică – “Trebuie să cerem Uniunii Europene să adopte aceleași condiții în Europa, pentru producătorii chinezi, pe care noi, constructorii din vest, le avem în China”.
La ora actuală, producătorii chinezi plătesc doar 10% din preț taxe vamale la intrarea pe piața europeană. În schimb, constructorii europeni plătesc între 15 și 25% din preț taxe vamale atunci când exportă în China.
În condițiile în care mai multe mărci din China și-au arătat interesul pentru piața auto europeană, este de la sine înțeles faptul că producătorii locali vor avea o concurență mult mai puternică pe viitor. Afectați vor fi constructorii care vând mașini accesibile, unul dintre aceștia fiind chiar Dacia. Tocmai din acest motiv, Xavier Martinet, responsabil de vânzări în cadrul producătorului român, a declarat recent că Dacia nu trebuie să se poziționeze doar ca o marcă ieftină, ci ca un brand cu calități.
Sursa: Profit