Dacia apreciată de internauţi
În rândul brandurilor româneşti, Dacia este pe prima poziţie din punct de vedere a popularităţii, încrederii pe care o inspiră consumatorilor şi prezenţei online. Când vine vorba de branduri auto internaţionale care inspiră încredere Mercedes, BMW şi Audi sunt, în această, ordine favoritele românilor.
În topul brandruilor prezente în România, primele ca răspândire în mediul online si recunoaşterea publicului sunt Nokia şi Coca Cola. Dacia se clasează la general pe locul cinci, în urmă mărcilor anterior amintite.
Potrivit respondenţilor, un brand trebuie să fie de calitate (85%), încredere (51%), să se diferenţieze de celelalte branduri (46%), să aibă prestigiu (38%), să fie popular (26%) şi să fie modern (14%).
Categoriile de branduri analizate în cadrul studiului au fost branduri în general, branduri româneşti în general, branduri prezente numai online şi categorii de produse (bănci şi asigurări, cosmetice şi produse de îngrijire personală, IT, maşini, telecomunicaţii, produse electronice).
Studiul, derulat în perioada 7-13 februarie, a fost efectuat pe un eşantion de 2.092 respondenţi, dintre care 52% bărbaţi şi 48% femei, aparţinând, în număr egal, grupelor de vârstă 18-24 de ani, 25-34 de ani şi 35-45 de ani. Respondenţii au fost în principal persoane angajate cu studii superioare sau studenţi, locuind în oraşe cu peste 500.000 de locuitori şi având venituri între 1.001-2.000 de lei şi care accesează internetul zilnic.