Dacia a ajuns la 2.000.000 de modele Duster vândute în toată lumea. Ce reprezintă această bornă?

Publicat: 02 02. 2022, 10:19
Actualizat: 02 02. 2022, 15:14

În primăvara anului trecut, constructorul român Dacia a atins pragul de două milioane de modele Duster produse la uzina de la Mioveni. În acest an, SUV-ul autohton mai bifează o bornă istorică, și anume două milioane de exemplare comercializate în întreaga lume.

Cât înseamnă 2.000.000 de modele Dacia Duster?

INTRĂ ÎN GALERIA FOTO

Prezentat în premieră mondială în 2010, la Geneva, Duster a devenit în scurt timp un succes comercial pentru marca românească. Modelul s-a instalat încă de la început în fruntea topului vânzărilor de SUV-uri pe piața auto din România. Duster și-a consolidat poziția de lider autoritar pe acest segment în 2017, odată cu apariția celei de-a doua generații.

SUV-ul de la Dacia reprezintă o soluție demnă de luat în seamă pentru clienții aflați în căutarea unui SUV. Și nu orice SUV, ci unul capabil pe orice tip de drum, rezistent la temperaturi extreme, de la cele siberiene și până la cele din deșertul african.

Offroader-ul de la Mioveni a atras un număr foarte mare de clienți din toată lumea fiind un vehicul 4WD cu aspect robust, modern și, mai ales, accesibil. Concret, anul acesta, Dacia Duster sărbătorește două milioane de exemplare vândute în aproape 60 de țări.

Cu acest prilej, reprezentanții mărcii autohtone au realizat câteva statistici interesante. Astfel, puse una peste alta, cele două milioane de modele Duster ar avea o înălțime de 380 de ori mai mare decât Muntele Everest.

De asemenea, așezate în șir indian, acestea s-ar întinde pe distanța unei călătorii dus-întors de la Helsinki la Ankara. În sfârșit, parcate una lângă alta, cele două milioane de Dacia Duster s-ar întinde pe suprafața a peste 2.100 de terenuri de fotbal.

Referitor la rata de producție, un Duster părăsește linia de asamblare o dată la fiecare 63 de secunde. Zilnic, sunt produse la uzina de la Mioveni 1.000 de exemplare ale SUV-ului autohton.

Franța a fost principala piață europeană după România

Cea mai importantă piață, după România, a fost Franța. Astfel, în Hexagon au fost comercializate 457.707 de unități Duster. Pe locurile următoare se află Italia (258.102 unități), Germania (210.776 unități), Turcia (152.406 unități) și Spania (124.271 unități).

Principalele argumente pentru care oamenii cumpără modelul Duster le reprezintă prețul (56%), designul (20%) sau loialitatea (16%).

Un detaliu interesant îl reprezintă faptul că, pe piața din Marea Britanie, procentul de clienți care cumpără Duster din rândul femeilor este mai mare comparativ cu bărbații.

În același timp, piața cu cei mai tineri cumpărători de Duster este cea din Turcia. Media de vârstă a clienților SUV-ului românesc este de 42 de ani.

O dovadă a succesului de care se bucură Dacia Duster o reprezintă cele peste 40 de premii câștigate din 2010 și până acum. A fost desemnată „Mașina anului” în România, „Cel mai bun SUV” în Marea Britanie sau „Cea mai bună mașină de familie” în Germania și în Belgia.

Sursa: Dacia