Dacia 1300 și Porsche 911 au format un duet atipic la Registrul Auto Român
Un exemplar de Dacia 1300 și un Porsche 911 s-au întâlnit la Registrul Auto Român. Ambele mașini sunt în stare foarte bună.
Pentru pasionații de mașini clasice, vârsta este doar un număr, mai ales dacă mașina fost întreținută corespunzător. Pasiunea poate lua multe forme, mai ales când vine vorba de mașini: unii sunt nostalgici și vor să dețină mașina copilăriei lor, alții își cumpăra mașina la care au visat dintotdeauna.
La Registrul Auto Român Reșița s-au prezentat recent două automobile clasice: o Dacia 1300 din 1972 și un Porsche 911 (964) din 1990. Ambele mașini arată fabulos, chiar dacă au 51, respectiv 33 de ani vechime.
Chiar dacă nu puteau fi mai diferite, cele două mașini sunt o prezență rară și binevenită pe străzile moderne, mai ales dacă ținem cont de cât de puține exemplare de Dacia 1300 au mai rămas în stare bună.
Dacia 1300 și Porsche 911 la RAR – extremele se atrag
Exemplarul de Dacia 1300 pe care personalul de la Registrul Auto Român l-a fotografiat alături de sportiva germană este produs în anul 1972, fiind finisat cu o nuanță de albastru închis, pastelat, specific perioadei. Mașina se află în stare foarte bună și probabil că este printre ultimele Dacii „franțuzești”, deoarece 1972 a fost ultimul an în care mașinile au fost asamblate cu elemente franțuzești, urmând ca din a doua jumătate a anului 1972 și până în 1981, când a luat sfârșit producția Daciei 1300, să fie folosite elemente românești.
Cât despre exemplarul de Porsche 911 care a însoțit bătrâna Dacie la RAR, acesta este un model din 1990, cunoscut printre fanii mărcii drept 964. Se numără printre ultimele generații de Porsche 911 cu motoare răcite cu aer, atât de îndrăgite de pasionații mărcii. Acest exemplar, un Carerra 4S, folosește un motor boxer cu șase pistoane și o capacitate cilindrică de 3.6 litri și 250 CP, puterea fiind transmisă la toate cele patru roți printr-o cutie manuală cu 5 trepte.
Fiind mai vechi de 30 de ani, acest exemplar se încadrează în categoria mașinilor clasice, iar aceste vehicule istorice atestate vor face întotdeauna Inspecția Tehnică Periodică sediile Registrului Auto Român, nu la stațiile obișnuite.