Cutia de viteze născută din piese LEGO. Povestea transmisiei revoluționare folosită și pe Dacia
Suntem deja familiarizați cu sistemele full-hybrid de pe piață, în special cu cele de la Toyota sau Honda. Totuși, sistemul E-Tech Hybrid de la Renault se numără printre cele mai interesante, iar povestea genezei sale este cu atât mai intrigantă.
Cutia de viteze folosită pentru sistemul full-hybrid de pe noile modele Renault și Dacia a luat naștere dintr-o joacă, la propriu. Totul a început când un inginer din cadrul companiei a descoperit noi soluții pentru o cutie de viteze construind un set LEGO alături de copiii săi.
Potrivit Autocar, în urmă cu aproximativ 10 ani, în timp ce se juca cu copiii săi, inginerul Nicolas Fremau a venit cu o idee pentru o nouă cutie de viteze hibridă foarte eficientă, o descoperire de care compania avea nevoie în noua eră a electrificării. La acea vreme, Toyota era singurul producător ce producea modele hibride la scară largă. Ideea lui Fremau era mai simplă și știa că piesele mecanice se vor potrivi modelelor proiectate inițial cu motoare termice în minte.
Cutia de viteze de pe modelele Renault și Dacia s-a născut din piese LEGO
Noua cutie de viteze urmă să vină cu mai multe moduri inovatoare de a reduce drastic frecarea, un inamic al eficienței mecanice. Astfel, a fost eliminată necesitatea pentru un ambreiaj convențional, acesta fiind înlocuit cu motor electric care să pună întotdeauna mașina în mișcare, urmând ca motorul termic să preia sarcina ulterior. În plus, transmisia a renunțat la sincroanele clasice în favoarea unui pachet de ambreiaje, folosind cuplul unui al doilea motor electric pentru a sincroniza vitezele.
Lansată în 2020, deja aflată la a doua generație, transmisia regăsită pe modelele echipate cu sistemele de propulsie E-Tech Hybrid. Prima generație a sistemului folosește un motor de 1,6 litri și poate fi regăsită pe modele precum Renault Clio, Captur sau Dacia Jogger. Aceeași motorizare va fi disponibilă și pe noua Dacia Duster.
Cea de-a doua generație este construită în jurul unui motor de 1,2 litri, în trei cilindri, și dezvoltă 200 CP. De asemenea, voltajul a fost dublat, până la 400V, iar capacitatea bateriei a crescut de la 1,2 kWh la 2 kWh. Motorizarea poate fi regăsită pe noul Renault Austral, dar își va face loc și pe viitorul Rafale, poate chiar și pe Dacia Bigster, model ce va fi lansat anul viitor.