Care este, de fapt, cutia automată care oferă senzația unei transmisii manuale clasice?

Publicat: 02 12. 2021, 15:29
Actualizat: 02 12. 2021, 15:40

Dezbaterea „cutie manuală vs cutie automată” este la fel de delicată precum cea dintre „motorul pe benzină vs motorul diesel”, iar părerile sunt împărțite.

România este una dintre doar câteva piețe în care transmisiile manuale sunt utilizate în masă. În alte țări din afara Europei (America, Japonia sau Australia) transmisiile automate sunt mult mai populare.

Dezbaterea „cutie manuală vs cutie automată”

La fel ca și alegerea motorului, tipul cutiei de viteze este una din cele mai importante decizii de luat în considerare în momentul în care clientul își configurează mașina.

Cei care se gândesc să-și schimbe mașina și să treacă de la una cu transmisie manuală, la una automată, trebuie să știe cel mai apropiat model care oferă tot ce-i mai bun dintre cele două modele ar fi transmisia DSG.

Intră în GALERIA FOTO

Există multe tipuri de transmisii automate și nu toate se comportă în același mod. Transmisia cu dublu ambreiaj este una dintre cele mai eficiente. Cel mai bun exemplu este DSG-ul găsit pe modelele aparținând Grupului Volkswagen. Acesta oferă o senzație asemănătoare cu cea a unei transmisii manuale clasice.

Cutia automată care oferă senzația unei transmisii manuale clasice

Transmisia DSG combină cel mai bun din ambele categorii. Acest lucru se datorează faptului că, din punct de vedere mecanic, in interior se află două cutii de viteze controlate inteligent. Acest lucru o face extrem de sensibilă la mișcările accelerației și oferă un confort superior în modul automat. Schimbarea propriu-zisă este foarte lină, fără smucituri la accelerație și întârzieri la retrogradarea treptelor.

Cum funcționează aceasta?

Cutia de viteze DSG este formată din două cutii de viteze: una pentru echilibru și cealaltă pentru diferite angrenaje. Fiecare are propriul său ambreiaj. Când autovehiculul este în mișcare, următoarea treaptă de viteză în sus sau în jos este întotdeauna pregătită în cea de-a doua cutie de viteze. În timp ce un ambreiaj se deconectează, celălalt se conectează. Drept urmare, schimbările de viteze sunt complet netede.

Totodată, transmisia automată nu este deloc ”înceată” în ceea ce privește schimbarea treptelor de viteză, așa cum afirmă unii. Un alt motiv pentru care mașinile moderne sunt dotate cu transmisie automată ar fi căau un consum mai mic în traficul urban, dar și pe autostradă.