Cupra Terramar debutează oficial. Cel mai mare SUV al spaniolilor oferă până la 272 CP – GALERIE FOTO
Cupra dezvăluit cel mai mare SUV din gama sa. Noul Terramar împarte platforma cu Volkswagen Tiguan și cu viitorul Audi Q3.
Așteptarea a luat sfârșit, pentru că producătorul spaniol a dezvăluit noul său SUV compact. Cupra Terramar folosește o platformă comună cu Volkswagen Tiguan, însă propune un design mult mai agresiv.
Cel mai nou model din gama Cupra este înrudit cu Volkswagen Tiguan, însă designul respectă îndeaproape noua filosofie de design a producătorului spaniol. În standard, Terramar vine în standard cu jante de 18 inch, însă nivelurile superioare de echipare primesc jante de până la 20 de inch în diametru ca opțiune.
Așa cum am văzut pe Leon și Formentor facelift, farurile ascuțite sunt prezente și pe Terramar, iar bara frontală este dominată de o grilă mare de aer. Profilul este clar al unui SUV, însă liniile dinamice și jantele de mari dimensiuni îl scot din anonimat. În plus, la fel ca celelalte modele Cupra, Terramar dispune de o bară luminoasă LED care integrează și logo-ul spate.
Dinamic la exterior, spațios la interior
Noul SUV măsoară 4.519 mm în lungime, 1.863 mm în lățime, este înalt de 1.584 mm și are un ampatament lung de 2.681 mm. Astfel, Terramar este aproape identic, dacă ne referim la dimensiunile exterioare, cu Volkswagen Tiguan.
Totuși, portbagajul este ceva mai mic decât la fratele său german, având un volum de până la 602 litri. Interiorul lui Terramar evocă același caracter dinamic precum exteriorul. Planșa de bord este îndreptată ușor către șofer, pentru a accentua ideea de sportivitate.
În standard, mașinile sunt echipate cu un instrumentar de bord digital de 10,25 inch și un ecran central pentru sistemul multimedia ce măsoară 12,9 inch. De asemenea, cele două ecrane sunt completate de un head-up display.
Cupra Terramar nu poate fi cumpărat cu motorizări pe motorină
SUV-ul Terramar va fi oferit exclusiv cu motoare pe benzină, mild-hybrid sau plug-in hybrid. De asemenea, toate motorizările vor fi cuplate cu o transmisie automată cu dublu ambreiaj. Intrarea în gamă este reprezentată de motorizarea de 1.5 litri mild-hybrid, care dezvoltă 150 CP. Urmează motorizarea de 2.0 litri cu 204 sau 265 CP, care oferă și tracțiune integrală.
În cele din urmă, clienții vor putea alege din două propulsoare PHEV. Ambele sunt bazate pe motorizarea de 1.5 litri, oferind puteri cuprinse între 204 și 272 CP. Sistemul hibrid este alimentat de o baterie de 19,7 kWh (capacitate netă). Producătorul spune că mașina poate parcurge până la 100 km în modul pur electric. Bateria se încarcă cu până la 50 kW DC sau 11 kW AC.
Noul Cupra Terramar va fi construit în Ungaria, la uzina din Gyor, iar livrările noului model vor începe în ultimul trimestru al acestui an.