Și-a cumpărat un Volkswagen super special. Mașina consumă doar 1 l/100 km!
Un pasionat de mașini și-a cumpărat un Volkswagen super special. Mașina a fost proiectată pentru a consuma doar un litru de carburant la 100 de kilometri parcurși. Este vorba despre XL1, un model extrem de rar.
Are un look de supercar, portiere tip fluture și o caroserie construită integral din fibră de carbon. Vine cu jante din magneziu și frâne ceramice. Cântărește doar 795 kilograme. A fost, la vremea ei, mașina cu cel mai mic coeficient aerodinamic din lume.
Nu are oglinzi convenționale, ci camere montate pe portiere, către aripi, în genul celor de la Audi e-tron și Honda e.
Roțile de pe puntea spate nu sunt la vedere, ci ascunse de panouri care ajută la reducerea rezistenței la vânt. Cele de pe puntea față sunt extrem de înguste și îmbrăcate în anvelope Michelin e.Primacy.
Este mai joasă decât un Porsche Boxter și mai scurtă decât un Volkswagen Polo, dar preia elemente de la Bugatti Chiron și Veyron. Măsoară doar 3.888 de milimetri în lungime, 1.665 de milimetri în lățime și 1.153 de milimetri în înălțime.
Parchează gratuit, nu plătește taxe și are un consum de doar 1 l/100 km. Pare mașina perfectă, nu-i așa?
Volkswagen a construit doar 250 astfel de mașini pe care le-a denumit “XL1”. A păstrat 50 dintre ele, așa că la clienți au ajuns doar 200.
Volkswagen XL1 a intrat în producție în anul 2013. Nemții au pus capăt producției în 2016.
Supercar Volkswagen cu putere de mașină din clasa mică
Dacă până acum vi s-a părut că vorbim despre un supercar, lucrurile se schimbă acum. Volkswagen XL1 are un motor diesel de 0,8 litri, integrat într-un sistem hibrid, care consumă 1 l/100 km. Combustibilul este stocat într-un rezervor de doar 10 litri.
Sistemul dezvoltă doar 68 de cai putere și 140 Nm și este cuplat la o transmisie automată cu șapte trepte și dublu ambreiaj.
Noul proprietar spune că și-ar fi dorit padele pe volan pentru schimbarea treptelor și consideră oarecum bizară prezența unui ecran Garmin la bord, în locul celor dezvoltate în cadrul Grupului Volkswagen.
VIDEO: