Cum vine asta? – tichetele nu mai sunt valabile pentru orice maşină nouă!
Statul promite, statul retrage, statul dă, statul ia, statul schimbă şi reschimbă. Dacă am visat mai mulţi bani pentru Rabla, un program de stimulare a înnoirii parcului auto, rămân doar un vis. Banii sunt aceiaşi, 6.500 de lei. În plus, ca să fie un pic mai grea cumpărarea de maşini noi, s-au introdus plafoane de poluare. Adică degeaba ai un tichet dacă îţi iei o maşină cu emisii mai mari de 130 g CO2 / km.
Până în 2019, limita de acordare o să se restrângă la maşinile care emit maximum 110 grame CO2. Asta e strategia pe 3 ani a Administraţiei Fondului pentru Mediu. În 2018, plafonul maxmim de emisii pentru care vei beneficia de valoarea tichetului Rabla va fi de 120 de grame CO2 / km. Partea ok din programul supus dezbaterii care a început ieri, e că va fi în joc şi un ecobonus de 1.500 de lei pentru maşinile care în 2017 emit cel mult 98 g CO2 / km, în 2018 – 96 de grame, iar în 2019 – 95 de grame. Pentru maşinile hibride din start, va fi un ecotichet de 2.500 de lei. Prima de casare acordată de către producător se cumulează cu ecobonusul sau cu ecotichetul. Nu se cumulează toate trei.