George Dorobanţu, CEO al grupului Automobile Bavaria, cu vânzări de 350 mil. euro, spune că 60-70% din vânzările grupului de maşini rulate în Germania se fac online.
Următoarea mare piaţă care va fi transformată de comerţul online este cea auto, care se ridică la circa 3 mld. euro în România, pe măsură ce tot mai mulţi dealeri vor lansa oferte online şi vor veni cu noi servicii precum livratul automobilului direct la uşa clientului.
Onlineul domină deja vânzările de IT&C, electronice şi electrocasnice, prin care şi-a făcut intrarea, a luat o bună parte din vânzările de fashion şi alimentare, în timp ce pe piaţa auto este la început.
Citeşte şi Motorul care consumă şi emite mai puţin. De ce nu-l folosesc producătorii?
Însă, în anii care vor urma vor aduce o creştere exponenţială pe măsură ce marii jucători precum Automobile Bavaria, Porsche România sau chiar Automobile Dacia discută tot mai intens subiectul şi vor sau chiar au lansat deja astfel de servicii online.
Spre exemplu, pe această nouă piaţă, a comerţului online cu automobile, calitatea fotografiilor din prezentarea automobilului, service-ul care pregăteşte de vânzare maşini second-hand, dar şi cât de des este actualizat site-ul pe care sunt prezentate acestea reprezintă „cheia succesului“ pe o piaţă auto extrem de competitivă precum Germania, explică George Dorobanţu, CEO al Grupului Automobile Bavaria, care supervizează atât activitatea din România, cât şi pe cea din Germania.
„În Germania 60-70% din vânzările de rulate pe care le facem sunt vânzări online în care nici măcar nu interacţionezi cu clientul final. Totul se comunică online, se plăteşte online, iar maşina i se livrează acasă. Vânzările vor merge inclusiv către online şi tot mai puţin către mediul tradiţional, unde clientul vine în showroom. Pentru dealerul din Germania vânzătorul reprezintă numai 15-20% din vânzări“, explică George Dorobanţu.
Citeşte şi Actele necesare la schimbarea permisului auto pentru anul 2018
România înregistrează de altfel cea mai mare creştere a pieţei de comerţ electronic din întreaga Europă, anul trecut valoarea vânzărilor online ajungând la 2,05 miliarde euro, plus 38% faţă de 2016.
În 2017, 4 din 10 utilizatori de internet din mediul urban au făcut cumpărături online cel puţin lunar . iar valoarea vânzărilor online de pe piaţa locală s-a ridicat la 2,05 mld. euro, iar anul acesta va ajunge la circa 2,7-2,8 mld. euro.
Citeşte articolul complet în Ziarul Finaniar