Oferta tot mai mare, autonomia mai bună dar mai ales bonusul de la stat de 10.000 de euro pentru maşinile electrice şi 4.500 de euro pentru hibride a convins tot mai mulţi români de avantajele de a avea un automobil “pe baterii”.
În total, în primele 11 luni auto autoturismele “verzi“, electrice şi hibride, au ajuns la o pondere de 2,0% din totalul livrărilor realizate, pondere dublă faţă de cea pe care au avut-o în 2016, potrivit datelor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).
„Chiar dacă volumele sunt încă foarte mici, creşterile sunt importante, atât la cele electrice (+160,0%), cât şi la cele hibride (+120,4%) şi arată faptul că există un potenţial important de creştere a acestei categorii de autoturisme care, stimulată corespunzător (aşa cum este astăzi), va realiza volume importante, contribuind, astfel, la reducerea poluării generate de traficul auto”, explică oficialii Asociaţiei.
Totodată, maşinile electrice vor produce o adevărată revoluţie în domeniul service-urilor auto deoarece va creşte puternic cererea de electricieni, iar dispariţia reviziilor pentru motorul termic va aduce scăderi de venituri.
Brent Valmar, directorul general al Porsche România, cel mai mare importator auto de pe piaţa locală, spune că deja există un model de business pentru maşini electrice, în condiţiile în care 30% din activitatea centrelor auto va scădea, motoarele electrice având nevoie de mult mai puţine operaţii de mentenanţă decât cele termice. Pe de altă parte, deficitiul de activitate va fi acoperit de noi servicii, inclusiv de car-sharing.
Citeşte articolul complet în Ziarul Financiar