Stabilirea preţului corect al unei maşini second-hand poate părea dificilă, însă în realitate există o regulă simplă pentru a te orienta cu privire la preţul de bază pe care ar trebui să-l ceri – sau să-l plăteşti.
Dacă nu ştii cât să ceri pe maşina ta rulată, sau cât să dai pe o maşină second-hand fără să te păcăleşti, avem un ghid foarte rapid pentru tine. Îl poţi tipări dacă vrei, încape pe o foaie A4 şi poţi bifa fiecare pas în parte.
Dacă vrei să-şi faci o idee despre preţurile maşinilor SH poţi arunca o privire pe site-ul AutoPro.Ro, aici poţi găsi oferte variante. Lista articolelor noastre despre maşini SH care pot fi cumpărate din România, a început cu suma de autovehicolele disponibile la 1000 de euro. Am continuat cu cele de 2000, 3000, 4000, 5000, 6000, 7000, şi am ajuns apoi la cele de 8000 de euro.
Ce factori influenţează preţul unei maşini rulate?
Evaluarea corectă a preţului potrivit pentru o maşină second-hand trebuie să ţină cont de o seamă de factori, dintre care îi amintim pe cei mai importanţi:
-
vârsta maşinii
-
starea generală a maşinii
-
dotările maşinii
-
marca maşinii
-
fiabilitatea cunoscută a modelului ales
-
preţul „la nou” al modelului ales
-
motorizarea (raportată la consum şi taxe)
Ţine cont de toţi aceşti factori atunci când vrei să afli preţul corect: dacă vrei să o vinzi, scoate în faţă atuurile din categoriile de mai sus; dacă vrei să o cumperi, insistă asupra minusurilor din categoriile de mai sus. Nicio maşină nu e perfectă, ţine minte!
Cum stabileşti preţul corect pentru o maşină second-hand
Nu există o ecuaţie anume pentru a stabili preţul corect pentru o maşină second-hand, dar trebuie să ţii cont de lucrurile de mai sus, precum şi de următoarele:
-
studiezi atent piaţa pe site-urile de anunţuri auto şi vezi cam cât costă o maşină de vârstă similară şi cu dotări asemănătoare. Alegi atât preţurile maxime, cât şi preţurile minime – dacă vrei să vinzi, pune preţul cât mai sus, dar fără să exagerezi; dacă vrei să cumperi, încearcă să cobori preţul până spre minimul pieţii, prin negociere, chiar dacă te-ai orientat la cele mai scumpe maşini din piaţă
-
iei în calcul eventualele reparaţii care trebuie efectuate la maşină. Acestea trebuie scăzute din preţul total
-
ţii cont de procentul de devalorizare aplicabil oricărei maşini (îl poţi calcula accesând linkul) faţă de preţul iniţial plătit pe ea. Ca idee, o maşină veche de 2 ani şi-a pierdut deja 55-60% din valoare şi nu are rost să dai mai mulţi bani pe ea
-
ţii cont şi de starea generală a maşinii, cu precădere aspectul exterior şi interior. O maşină care „arată bine” va putea fi vândută (sau te va costa) şi cu 20% mai mult. Dacă tu eşti vânzătorul, profită pentru a urca preţul – un polish simplu şi o curăţare a interiorului care te costă 2-300 de euro pot ridica preţul maşinii cu peste 1.000 de euro! Dacă tu eşti cumpărătorul, nu te lăsa păcălit de „făţuire” ci încearcă să testezi maşina
-
istoricul maşinii este extrem de important. Ea poate arăta bine, dar dacă a fost implicată în accidente serioase sau a avut multe probleme tehnice, valoarea ei poate scădea dramatic. De asemenea, un istoric complet de servisare te va ajuta să ştii exact ce cumperi sau să promovezi fiabilitatea maşinii tale. Scoate în faţă acest istoric dacă toate lucrurile sunt bune, sau, dacă eşti cumpărător, raportează pretenţiile financiare ale vânzătorului raportate la acest istoric
-
nu te grăbi să ceri un preţ mic atunci când vinzi, pentru că potenţialii cumpărători vor negocia întotdeauna cu cel puţin 10% acest preţ. Atunci când cumperi, să fii conştient că mulţi proprietari sunt dispuşi să lase şi 20% din preţul cerut, mai ales dacă plăteşti pe loc