:format(webp)/https%3A%2F%2Fwww.promotor.ro%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F11%2F16828451%2F1-promotor1307.jpg)
În septembrie 2019, Toyota RAV4 a picat celebrul test al elanului, spulberând jaloanele pe care trebuia să le ocolească. Producătorul nipon a promis să remedieze problema. Oare a reușit?
Toyota a operat modificări care să ajute mașina să evite un comportament periculos, așa cum a fost catalogat cel demonstrat în septembrie în testul elanului. La acea vreme, mașina rula cu 68 km/h, desi viteza minimă de test este de 70 km/h.
De această dată, o versiune Toyota RAV4 cu setări noi a rulat cu 72 km/h și a trecut testul cu brio, jaloanele rămânând în picioare. Maangerul diviziei de dinamică a vehiculului de la Toyota, Takashi Saito, a declarat că inginerii au setat sistemul VSC (Vehicle Stability Control), astfel încât să ofere o eficiență superioară a frânării.
Sunt însă, SUV-uri care s-au descurcat mai bine la testul elanului. Nissan Qashqai a trecut testul cu viteza de 84 km/h, iar Kia Sorento – cu 78 km/h.
Desi testul din septembrie arată probleme majore de stabilitate, japonezii nu vor modifica procesul de producție pentru a implementa modificările care au ajutat modelul să treacă testul mai devreme de cel de-al doilea trimestru al anului. Pentru moment, Toyota nu ia în calcul o chemare în service pentru unitățile deja livrate. În schimb, clienții pot solicita o actualizare a sistemului VSC la dealer.