Prima etapă din a 40-a ediţie a Dakarului s-a încheiat, toate cele şapte echipaje MINI trecând cu bine de proba specială în lungime de 31 de kilometri. #310 MINI John Cooper Works Buggy al debutanţilor în Dakar, Bryce Menzies (SUA) şi Peter Mortensen (SUA), a fost cel mai rapid MINI în deschiderea cursei din acest an, fiind urmat îndeaproape de #302 MINI John Cooper Works Rally al experimentaţilor Joan „Nani” Roma (Spania) şi Alex Haro (Spania).
Echipajele au fost mulţumite cu startul cursei şi au profitat de terenul nisipos şi cald pentru a se adapta cu automobilele lor şi să se pregătească pentru următoarele 13 etape provocatoare.
Pentru americanul Bryce Menzies, ziua a fost îndeplinirea unui vis mai vechi şi a fost încântat să încheie etapa de deschidere pe locul al patrulea, la mică distanţă de lideri. Vorbind despre prima lui experienţă în Dakar, Menzies a spus: „A fost incredibil să iau startul în prima mea etapă în Dakar; a fost visul şi obiectivul meu să concurez în această cursă, aşa că am avut multe emoţii şi am fost foarte nervos, dar, odată porniţi, am uitat de tot pentru că proba a fost scurtă, doar 30 km. Pilotajul nu a fost foarte dificil, am avut multe trase înaintea noastră – am făcut şi o eroare şi a trebuit să ne întoarcem la waypoint, dar, în afară de acest lucru, a fost bine şi aştept cu nerăbdare etapa a doua.”
„Sunt impresionat de cum se comportă maşina. Noul MINI cu două roţi motrice funcţionează foarte bine şi mai avem multe zile cu dune, acolo unde acest model este foarte bun. Aştept cu interes restul raliului şi cred că avem o şansă mare în acest an. Sper că vom putea sta în Top 5 în prima săptămână şi să fim constanţi, ceea ce cred că este posibil cu această maşină, după care să forţăm.”
Chiar în urma #310 MINI John Cooper Works Buggy la finalul etapei a fost echipajul format din Joan „Nani” Roma şi navigatorul Alex Haro, ocupanţii locului al cincilea cu #302 MINI John Cooper Works Rally, model cu tracţiune integrală. Vorbind după etapă, Roma a spus: „Etapa a fost OK, a fost scurtă, dar intensă. Nu a fost important să câştigăm astăzi, dar a fost greu să decidem viteza corectă. Traseul a fost 100% nisip şi vizibilitatea a fost oribilă, dar am mers bine şi m-am simţit bine în maşină”.
A fost o etapă de adaptare şi pentru Mikko Hirvonen (Finlanda), care încă se adaptează cu pilotajul pe nisip, dar el şi navigatorul Andreas Schulz (Germania) au fost mulţumiţi cu locul al optulea de la final, reuşit cu #305 MINI John Cooper Works Buggy.
Hirvonen a spus: „Etapa de astăzi a fost ok şi sunt fericit că am început în cele din urmă. Pilotajul pe nisip continuă să fie cea mai grea parte pentru mine, aşa că în etapa de astăzi a fost important să-mi găsesc ritmul printre dune. Încă ezit un pic şi frânez în zone în care nu ar trebui, aşa că a fost cu suişuri şi coborâşuri, pe alocuri frustrant, pentru că nu am putut merge atât de repede pe cât mi-aş fi dorit, dar maşina se simte bine şi cred că a fost un start bun pentru noi”.
Chiar în urma celor doi, pe locul al nouălea, a fost #312 MINI John Cooper Works Rally al echipajului Jakub „Kuba” Przygonski (Polonia) – Tom Colsoul (Belgia). Przygonski a spus: „Etapa scurtă a fost bună pentru prolog, fiind înşelătoare pentru că au fost câteva dune dificil de trecut şi mulţi spectatori peste tot. Traseul a fost destul de dificil şi am avut câteva mici probleme de navigaţie, dar am terminat cu bine şi, pentru noi, cursa începe cu etapa a doua”.
Boris Garafulic (Chile) şi Filipe Palmeiro (Portugalia) au dus la destinaţie ultimele trei echipaje MINI, trecând linia de sosire pe poziţia a 12-a cu #317 MINI John Cooper Works Rally, urmaţi de Yazeed Al Rajhi (Arabia Saudită) şi Timo Gottschalk (Germania) pe locul al 13-lea, în timp ce Orlando Terranova (Argentina) şi Bernardo Graue (Argentina) au fost pe locul al 14-lea.
Yazeed Al Rajhi: „A fost o primă etapă bună, dar ne-am concentrat pe găsirea ritmului şi să nu facem greşeli. Dacă vrei să forţezi, rişti, iar noi vedem această cursă ca pe una lungă. Modelul buggy este bun, dar nu am încercat să atacăm astăzi. Mâine vom forţa mai mult şi vom căuta să ne îmbunătăţim clasarea.”
Orlando Terranova: „A fost o etapă bună pentru încălzire, să simţim comportamentul maşinii şi să ne relaxăm. Nu am avut nici un stres astăzi, aşa că suntem pregătiţi pentru cursă.”
Competitorii vor rămâne pe terenul nisipos din Pisco şi pentru etapa a doua a Raliului Dakar 2018: Vizitaţi site-ul competiţiei pentru mai multe informaţii.