Germania, cea mai mare economie a Europei, propune un program de 128 milioane de euro pentru îmbunătăţirea calităţii aerului prin creşterea utilizării transportului public în speranţa de a evita impunerea de restricţii cu privire la autovehiculele diesel, scrie Ziarul Financiar.
Cele cinci oraşe alese în cadrul programului sunt Bonn, Essen, Herrenberg, Mannheim şi Reutlingen.
Bucureştiul are o abordare diferită
Pe de altă parte, autorităţile bucureştene fac şi ele eforturi pentru a-i determina pe cetăţeni să folosească mijloacele de transport alternativ scumpind însă tarifele pentru parcările administrate de Primăria Capitalei. Costul unei ore de parcare în centrul Bucureştiului a crescut până la 10 lei pe oră. Cel mai mic tarif este de 1,5 lei pe oră, aplicabil în zona 2, în zilele săptămânii, în intervalul orar 18.01-06.00.
Există trei zone de taxare
Cea mai scumpă este zona 0 unde taxa de taxare este de 10 lei pe oră. Perimetrul zero este format din patru sub-zone. Este vorba de zona parcajului subteran Intercontinental, străzile N. Bălcescu – C.A. Rosetti – D. Gerota – J. L. Calderon – T. Arghezi – Carol I, de cea parcajului subteran din Piaţă Unversităţii, străzile N. Bălcescu – I. Câmpineanu – Calea Victoriei – Splaiul Independenţei – Halelor – I. C. Brătianu, de cea a parcajului suprateran Cocor, străzile I. C. Brătianu – Sf. Vineri – Calea Moşilor – H. Botev – C. Coposu şi, în fine, de zona parcajului suprateran Unirea, cu străzile C. Coposu – M. Basarab – Mircea Vodă – Unirii – Brătianu.
În zona 1, locurile de parcare special amenajate între zona 0 şi perimetrul stabilit prin acordul Planului Integrat de Calitate a Aerului sunt taxate cu 5 lei pe oră ( între orele 06.01-18.00), respectiv, 2,5 lei pe ora în afara acestui interval.
Zona 2, cuprinde locurile de parcare special amenajate între zona 1 şi limita administrativă a oraşului tarifele sunt de 2,5 lei ( între orele 06.01-18.00) şi, respectiv, 1,5 lei/ora.