Cum pregătește, de fapt, un samsar o mașină înainte s-o scoată la vânzare pe olx.ro sau autovit.ro
Povestea unei mașini scoase la vânzare începe înainte ca anunțul să ajungă pe site-urile de profil. Dar cum pregătește, de fapt, un samsar o mașină înainte s-o scoată la vânzare pe olx.ro sau pe autovit.ro?
Specialiștii de la 99Vehicles explică pașii urmați de cei care scot mașini la vânzare pe bandă rulantă.
- Samsarul cumpără mașina pe care urmează să o promoveze ca fiind “full de full” și cu “zero probleme tehnice”. Are un singur obiectiv: să facă profit. Așa că o cumpără lovită, uneori chiar daună totală, sau cu mulți kilometri, cu probleme mecanice ascunse. Uneori este vorba despre o mașină confiscată și scoasă la licitație.
- Mașina este adusă în țară pe platformă pentru o sumă între 300 și 600 de euro. Dacă mașina vine pe roți, viitorul vânzător va plăti aproximativ 200 de euro.
- Odată adusă în țară, dacă mașina are mulți kilometri, prima grijă a samsarului este să o facă să fie “ca nouă”. O scapă de sute de mii de kilometri și o poate aduce de la 300-400.000 chiar la 70.000.
- O face să arate ca în fotografiile de prezentare din anul în care a fost oficial dezvăluită: îi face un polish, un detailing interior, curățare compartiment motor. Îl costă cam 650 de lei (130-140 de euro). Ședința foto cu vehiculul în prim plan este urmată uneori de o prelucrare a fotografiilor, astfel încât imaginile din anunț să atragă atenția.
- Inventează o poveste pentru a o vinde. Așa apar doctorii care mergeau cu mașina respectivă doar la cumpărături sau bătrânica simpatică ce folosea automobilul doar în weekend. O pune apoi la vânzare, iar anunțul, de cele mai multe ori promovat, include o listă interminabilă de dotări.
Conform celor de la 99Vehicles, de la 7000 de euro, cât a dat pe mașină, samsarul va cere cel puțin dublu. Ce îi sfătuiește autorul vlog-ului pe cei care vor să-și cumpere mașini din străinătate?