Cum îți dai seama ca ai apă în benzină sau motorină? Ce trebuie să faci ca să nu strici motorul

Publicat: 18 10. 2023, 11:01
Actualizat: 18 10. 2023, 11:07

Deși problema aceasta e tot mai rar întâlnită, e posibil să descoperi, după ce ai alimentat, că ai apă în benzină sau motorină. Iată cum îți dai seama de asta și ce trebuie să faci ca să nu strici motorul.

Au fost multe situații, în trecut, când stații de alimentare obscure puneau apă în benzină sau motorină. Același lucru îl făceau și unele firme de transport carburant, ca să câștige mai mulți bani.

Iar șoferii de bună credință, care erau atrași de prețul mai mic, alimentau fără să bănuiască ceva. Iar după câțiva kilometri, apăreau problemele și realizau că au apă în benzină sau motorină.

Dar aceasta nu e singura cauză a pătrunderii apei în combustibil.

Apă în benzină sau motorină

Sunt mai multe cauze care pot duce la infiltrarea apei în combustibil. De exemplu, la unele mașini rezervorul de carburant se poate coroda și apar fisuri.

La mașinile vechi pot să apară infiltrații de apă în rezervor, dacă acesta se corodează. Sau dacă apar fisuri în conductele de combustibil, de asemenea, mai pot apărea infiltrații de apă. La unele mașini mai e problemă cu bușonul de alimentare, iar când plouă pe acolo pătrunde apa în rezervor”, a explicat pentru ProMotor mecanicul Robert Marin.

Iar în astfel de situații, dacă apa ajunge la motor, îl poate afecta iremediabil.

Cum îți dai seama că ai apă în carburant

Când ai apă în carburant, mașina poate avea următoarele simptome:

  • martor în bord: se va aprinde, cel mai probabil, simbolul motorului
  • rateuri la pornire;
  • abur la eșapament: când se evaporă apa din combustibil, mașina va scoate mai mult abur decât e normal;
  • accelerație lentă;
  • pornire grea a motorului;
  • accelerație bruscă.

Ce trebuie să faci dacă ai apă în carburant

Dacă apar aceste simptome și realizezi că ai apă în carburant, oprește motorul! Este primul lucru pe care trebuie să-l faci, ca sa-ți protejezi mașina.

Apoi, cel mai indicat este să ceri sfatul unui mecanic sau ajutorul unui service auto.

Cel mai sigur, într-o astfel de situație, e să chemi o platformă care să ducă mașina în service. Pentru că nu știi câtă apă e în rezervor și dacă o pornești, riști să strici și mai tare motorul”, a mai spus mecanicul.

Odată ajuns cu mașina în service, va fi scos tot carburantul din rezervor și din motor. Apoi, mecanicul va verifica sistemul de alimentare, pentru a vedea dacă există fisuri. Va fi verificat și motorul, pentru a remedia eventualele daune. Iar dacă totul este în regulă, mașina e realimentată și poți pleca la drum.