Mulți dintre cei care vor să-și vândă mașina veche sau să o modernizeze, cumpără un accesoriu care costă doar 250 de euro, pentru a spune apoi, mai în glumă mai în serios, că au dublat valoarea unei Dacia.
Să dai kilometrajul înapoi poate fi în viziunea multora cea mai rapidă modalitate de a crește valoarea unei mașini vechi, dar este și ilegal. Astfel că rămân investițiile în caroserie, motor și…tehnologie. Iar din acest punct de vedere, al tehnologiei, prețurile sunt tot mai mici pentru gadgeturi tot mai sofisticate.
”În anii ’90 circula în România un banc: Cum dublezi valoarea unei Dacii? Iar răspunsul era: Montezi un casetofon Kenwood pe ea! Ei bine, ceva similar am făcut eu cu acest Logan. Actualul proprietar al mașinii m-a rugat să-i găsesc o navigație cât mai bună pentru această mașină, așa că i-am cumpărat probabil cea mai bună navigație pentru modelul Logan II”, aflăm din video-ul postat de Silviu despre mașini pe contul său de Youtube.
Acesta a înlocuit vechea navigație oferită de Dacia cu un sistem mult mai performant. Cu ajutorul acestuia acum poate da telefon din mașină, se poate conecta rapid la internet, la hărți în timp real și chiar poate crea un sistem video 360 de grade în jurul mașinii, la fel ca la Tesla, BMW sau Mercedes.
”Am luat de pe Aliexpress navigația, este un octacore, cu memorie RAM de 6 Gb și 128 Gb memorie internă, cu un display de 10.1 inch. Carcasa am comandat-o separat. Instalarea a fost ușoară, mufele se potrivesc într-un singur sens, nu ai cum să greșești. Această navigație are și un slot pentru SIM, deci poți pune o cartelă ca să ai internet. Are Android auto, Apple car play, Google maps, Radio, Bluetooth, Muzică, Waze, Youtube. Poți conecta până la 4 camere la această navigație și poți face un view de 360 grade în jurul mașinii”, mai spune Silviu.
Pentru că nu a găsit o navigație modernă care să aibă inclusă și o mască de bord, Silviu le-a cumpărat separat. Dar, spune că așa a ieșit mai ieftin decât dacă le lua cu totul.
”M-a costat 1.250 de lei. Carcasa a fost 200 de lei și navigația 1.050 de lei. La frame (n.r. carcasă) am cumpărat și cablurile adaptoare și decodorul de calcul pentru comenzile pe volan. Dar dacă investeam și în camere și în acel sistem care să facă view 360 grade în jurul mașinii, ajungeam până la 2.500 de lei, ceea ce era destul de multișor”, a spus autorul video-ului, care a lăsat în descriere și link-uri către magazinele online de unde a luat sistemele.
Așadar, cu o investiție de aproximativ 250 de euro, a revitalizat partea de tehnologie din interiorul acestui Logan II. Poate controla funcțiile audio cu ajutorul comenzilor de la volan, poate seta difuzoarele individual, inclusiv camera video de marșalier a fost conectată.
Bineînțeles, pot fi vizionate și filme, clipuri de pe Youtube, poate fi accesat Facebook, practic aproape orice poți face din interiorul unei mașini te top cu sistem de navigație de ultimă generație.
În plus, pentru a evita încălzirea excesivă, producătorul oferă și o funcție prin care poate fi pornit manual sau automat un ventilator aflat în spatele levigației.
Iar o altă funcție foarte utilă, mai ales pentru mașinile mai vechi, este monitorizarea tensiunii de la bateria mașinii. Dacă apar probleme la alternator sau la acumulator, imediat se va vedea pe ecran când aceasta nu mai încarcă așa cum trebuie.
Care este acum valoarea acestui Logan II cu noul sistem de navigație nu știm, dar putem să bănuim, dacă ne uităm la prețurile cu care se vând aceste mașini pe internet.
De exemplu, o Dacia Logan din 2012, fără navigație se vinde cu prețuri pornind de la aproximativ 2.500 de euro, iar un model mai nou, cu puțini kilometri la bord și toate opțiunile, inclusiv navigație ajunge chiar și la 6.000 de euro.
Așadar, putem bănui că valoarea acestui Logan cu navigație de ultimă generație, se apropie de variantele cu prețuri de top.
VIDEO