Şoferii au posibilitatea de a face mai multe alegeri ecologice decât îşi pot imagina. Una dintre opţiunile pe care le au la dispoziţie este alegerea unor anvelope cu o rezistenţă redusă la rulare, care ajută atât la reducerea consumului de combustibil, cât şi a emisiilor de CO2.
Nokian Tyres face eforturi susţinute pentru a pune la dispoziţia consumatorilor anvelope din ce în ce mai ecologice. Comparativ cu anul 2013, rezistenţa la rulare a anvelopelor a fost redusă în medie cu 8%.
„Reducerea cu 8% a rezistenţei la rulare este echivalentul reducerii gazelor de eşapament emise de 65.000 de autovehicule.”, este de părere Teppo Huovila, Vicepreşedinte Calitate & Sustenabilitate, Nokian Tyres.
Rezistenţa la rulare se referă la energia pierdută atunci când anvelopele se mişcă în timpul condusului. Cu cât este mai mică rezistenţa la rulare, cu atât mai puţină energie este pierdută şi mai puţin combustibil consumat. Reducerea consumului de combustibil are un impact pozitiv asupra mediului înconjurător şi, totodată, asupra amprentei de carbon lăsate de conducătorul auto, prin reducerea emisiilor de CO2. Pentru autovehiculele electrice, o rezistenţă la rulare inferioară înseamnă şi un interval mai lung de condus.
De exemplu, în cazul în care toate autoturismele din Finlanda, Suedia şi Norvegia ar utiliza anvelopele de iarnă Nokian Hakkapeliitta R3, care au o rezistenţă scăzută la rulare, în locul altor anvelope de iarnă premium, beneficiile ar fi remarcabile. Economiile de combustibil ar fi de aproape 300 milioane de litri, iar emisiile de dioxid de carbon ar scădea cu aproximativ 710 000 de tone.
În Uniunea Europeană se estimează un procent de 24% pentru emisiile de gaze cu efect de seră, produse din cauza traficului. La nivel european, obiectivul principal este de a reduce emisiile de gaze cu efect de seră cu 20% până în anul 2020, faţă de nivelul înregistrat 1990. Începând cu anul 2021, vor fi stabilite obiective mai stricte de către UE, din acest punct de vedere.
Peste 90% dintre anvelopele Nokian Tyres fac parte din cele mai bune categorii de rezistenţă la rulare – A, B sau C, în timp ce eticheta cea mai comună a pneurilor pentru autoturisme face parte din categoria E (analiza ETRMA, octombrie 2018). Diferenţa dintre aceste categorii este enormă şi pentru şoferi, nu doar pentru mediu. O anvelopă de vară premium, cu o presiune corectă, poate duce la economisirea a 0,5 litri de combustibil pe o distanţă de 100 de kilometri, faţă de anvelopele cu performanţe reduse.