Numele de Spring a venit odată cu conceptul Dacia Spring prezentat în primăvara acestui an de către Grupul Renault. Producătorul francez a decis să păstreze denumirea de Spring – care în engleză înseamnă „primăvară” dar şi „arc” şi pentru modelul de serie.
„Numele de Spring înseamnă energie, înseamnă dinamism. Spring este cea de-a treia revoluţie de la Dacia după Logan şi Duster şi este o maşină uşor de înţeles precum este orice automobil Dacia”, explică pentru Mediafax.ro Mihai Bordeanu, directorul de marketing Dacia.
Proiectarea modelului Dacia Spring, conceptul care anunţă viitorul model electric de clasă mini al constructorului autohton, a fost realizată într-un timp mai scurt decât era estimat de companie, motiv pentru care inginerii au utilizat o bună parte din platforma modelului Renault K-ZE proiectat pentru piaţa chineză.
Renault a anunţat că Dacia Spring reprezintă o soluţie ideală pentru noile servicii de mobilitate, precum flotele de vehicule în car-sharing.
Dacia Spring Electric reprezintă primul automobil electric lansat sub marca autohtonă şi va fi livrat clienţilor începând cu toamna anului viitor, iar primele comenzi vor fi înregistrate în primăvara anului 2021.
Cel mai probabil şi preţul pentru Spring va fi comunicat tot în prima parte a anului viitor, însă este de aşteptat ca acesta să fie între 15.000 şi 20.000 de euro, ceea ce înseamnă că prin Rabla Plus, în România preţul său ar ajunge sub 10.000 de euro.
Dacia Spring are o autonomie de 295 km în ciclul urban. Bateria Li-Ion are o capacitate de 26,8 kWh și oferă o autonomie de 225 km în ciclul combinat WLTP și 295 km în ciclul urban. Motorul electric de 45 CP (33 kW) asigură performanțe decente pentru traficul urban, cu o viteză maximă de 125 km/h. Încărcarea bateriei se face în mai puțin de o oră (0-80%) de la priză rapidă de 30 kW, dar durează 5 ore pentru o încărcare completă la un wallbox de 7,4 kW. În cazul unei prize casnice normale, timpul de încărcare este de 14 ore.