Daimler a anunțat concedierea a 10% dintre șefi pentru a-și redirecționa resursele către dezvoltarea mașinilor electrice și a celor autonome. Compania a început deja livrarea taxiurilor robot către orașe mari din California.
Daimler a dezvoltat tehnologia cu ajutorul gigantului din domeniul tehnologiei, Bosch. Flota autonomă cuprinde aproximativ 30 de vehicule, cele mai multe dintre acestea fiind limuzine Clasa S. Vehiculele de lux sunt echipate cu senzori LiDAR, cu funcții de detectare de mare putere, și camera video, care identifică și transmit în timp real date referitoare la suprafața de rulare către calculatorul de bord.
Presa americană scrie că mașinile vor ajunge pentru început, în orașe mari de pe Coasta de Vest a Statelor Unite, acolo unde legislația permite rularea autonomă. Pe listă se află Los Angeles și San Jose. Totul se va întâmpla în cadrul unui proiect pilot, care se va desfășura pe durata mai multor luni.
Chiar dacă mașina poate rula singură, din motive de siguranță este obligatorie prezența unui operator în scaunul șoferului, pentru a prelua controlul la nevoie.
Mercedes-Benz a testat deja tehnologia sa autonomă de ultimă oră pe drumurile publice din Stuttgart și din împrejurimi. Acum lucrurile vor fi diferite, pentru că la bord nu se vor mai afla angajați Daimler sau Bosch, ci pasageri care vor să ajungă la destinație.
Anul trecut, Mercedes a prezentat și un sistem de iluminare special, conceput pentru a furniza informații celorlați participanți la trafic. Astfel, alți șoferi sau pietonii vor afla când mașina reduce viteza sau când este pregătită să se pună în mișcare.